کد خبر: 1067728
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: برای انجام سی تی اسکن بیماران کرونایی، زمان خاصی وجود ندارد و هر زمان که لازم باشد باید این کار تشخیصی را برای بررسی وضعیت بیمار انجام داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مرتضی صانعی طاهری رئیس انجمن رادیولوژی ایران در مراسم روز جهانی رادیولوژی و تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت رادیولوژی که در محل بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: در این مراسم علاوه بر تقدیر از خانواده شهدای سلامت رادیولوژی، برنامه‌های مختلفی برای آشنایی بیشتر همکاران رادیولوژیست در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های انجمن رادیولوژی در دوران کرونا، افزود: ما بیش از ۸۰ وبینار در این دوران به صورت مجازی برگزار کردیم.

صانعی با اعلام اینکه انجمن رادیولوژی ایران در اجرای برنامه‌های آموزشی در دوران کرونا پیشتاز بوده است، ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا، انجمن ما توانست پروتکل‌های تشخیصی را ارائه بدهد و مطالب ما بیش از ۳۰۰ هزار بار در فضای مجازی توسط همکاران دیده شد.

وی با اعلام اینکه شیوه سی تی برای تشخیص کرونا هنوز کم رنگ نشده است، افزود: پروتکل‌هایی که ما ارائه دادیم، تأیید شد و فعالیت‌های ما بازخورد خوبی در سطح بین المللی داشت.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران در ارتباط با تجویز سی تی برای بیماران کرونایی، گفت: تجویز سی تی طبق پروتکل‌هایی است که اجرا می‌شود.

صانعی افزود: مشاهدات ما نشان می‌دهد که در انجام سی تی نرمال ممکن بود در ابتدای دوران شیوع کرونا مقداری زیاد بود، اما در حال حاضر چنین روندی را نمی‌بینیم.

وی در ارتباط با انجام زمان سی تی در بیماران کرونایی، گفت: بیماری کرونا خیلی پیچیده است و زمان مشخص برای بیمار ندارد. زیرا، ممکن است یک بیمار خیلی زود درگیر شود و برخی دیگر نیز در هفته دوم درگیری ریه پیدا کنند.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران افزود: بیمار بی علامت می‌تواند در یک تا دو روز سیر سخت شدن بیماری را پیدا کند و لازم است که سی تی انجام دهد. بنابراین، نمی‌توان برای تشخیص درگیری ریه زمان تعیین کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار