کد خبر: 1067722
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
یک اتحادیه تجاری در انگلیس خواستار یافتن راه‌هایی برای مقابله با روند فزاینده کنترل و نظارت بر کارمندان در این کشور شد. این اتحادیه روند یادشده را ناقض حریم شخصی مردم دانست.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از زد دی نت، یک نظرسنجی که به تازگی در انگلیس انجام شده نشان می‌دهد از هر سه انگلیسی یک نفر توسط کارفرمایش با ابزار دیجیتال کنترل شده و حتی اگر در منزل در حال کار کردن باشد این کنترل ادامه می‌یابد.

اتحادیه تجاری پروسپکت که در انگلیس حدود ۱۵۰ هزار عضو دارد و اعضای آن از متخصصان حوزه فناوری، مهندسی، مدیریت، خدمات مدتی و صنایع مختلف دیگر هستند، اعلام کرده که نگران افزایش تعداد سازمان‌هایی است که از فناوری‌های کنترلی و نظارتی برای بررسی آنی عملکرد کارمندانشان استفاده می‌کنند.

نکته مهم این است که این کنترل‌ها بدون رضایت کارمندان انجام می‌شود و علیرغم اعتراض اتحادیه‌های کارگری و تجاری کارفرمایان تغییری در این روند انجام نداده اند.

نظرسنجی که بین بیش از ۲۴۰۰ کارمند انگلیسی توسط موسسه اوپینیوم انجام شده نشان می‌دهد ۳۲ درصد از پاسخ دهندگان توسط کارفرمایان خود به طور قطعی کنترل می‌شوند. این رقم در آوریل سال ۲۰۲۱ برابر با ۲۴ درصد بوده و حالا در عرض چند ماه هشت درصد بیشتر شده است.

استفاده از دوربین برای کنترل کارمندان دورکار در منزل هم از ۵ درصد در شش ماه قبل به ۱۳ درصد در حال حاضر افزایش یافته و بیم آن می‌رود که این رقم به سرعت بیشتر شود.

میزان کنترل دیجیتال کارکنان جوان‌تر بیش از همتایان مسن‌تر آنهاست. ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۳۴ سال گفته اند در محل کار تحت نظارت بوده اند. تداوم این روند می‌تواند موجب اضطراب و نگرانی‌های روحی و روانی کارمندان و کارکنان شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار