کد خبر: 1067716
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
فرماندار سرخس گفت: به دنبال توافقات اخیر بین مسوولان ۲ کشور ایران و ترکمنستان، صادرات کالا توسط کامیون از پایانه مرزی سرخس به کشور همسایه در مقایسه با هفته قبل سه برابر شده است.

محمدرضا رجبی‌مقدم اظهار کرد: با توجه به نگاه رییس جمهوری و اولویت سیاست خارجی کشورمان در توجه به همسایگان و حضور ایران در اجلاس شانگهای و عضویت در پیمان شانگهای و دیدارهای ۲ جانبه بین ایران و ترکمنستان، شاهد افزایش تعاملات مرزی و رونق ترددهای تجاری هستیم.

وی گفت: عبور کامیونهای حامل کالای صادراتی از سرخس به ترکمنستان پیش از توافقات اخیر، طی ۲ هفته قبل حدود ۵۰ دستگاه بود که اکنون با وجود توافقات مرزی به ۱۵۰ دستگاه در روز افزایش یافته است.

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: حتی قبل از شیوع کرونا در سال ۹۸، حجم صادرات کالا از طریق ناوگان جاده ای بین دو منطقه روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ دستگاه بود.

رجبی مقدم گفت:  البته باید توجه داشت اکنون بین دو کشور مبادله کامیونی بار در مرز سرخس انجام می شود لذا امیدواریم باتوجه به توافقات جدید و ارتباط بسیار خوب ایجاد شده بین دو کشور زمینه حضور ناوگان ایرانی به خاک ترکمنستان فراهم شود.

وی افزود: از نظر شیوع کرونا اکنون شهرستان سرخس در وضعیت آبی قرار دارد و از طرفی همه رانندگان ترانزیت ایرانی نیز هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و زیرساختهای لازم مانند تونل های ضدعفونی نیز برای اجرای شیوه نامه های بهداشتی در مرز فراهم است.

پایانه مرزی سرخس در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار