کد خبر: 1067685
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
امروز، منچستریونایتد - منچسترسیتی
قرمز‌ها با تحمیل شکست به همشهری خود گام بلندی برای پیوستن به تیم‌های بالای جدولی برمی‌دارند. مهم‌ترین دیدار هفته یازدهم لیگ جزیره امروز در اولدترافورد برگزار می‌شود؛ جایی که دو تیم منچستری دربی این شهر را انجام می‌دهند و هم یونایتد و هم سیتی به هر سه امتیاز مسابقه نیازی مبرم دارند
شیوا نوروزی

قرمز‌ها با تحمیل شکست به همشهری خود گام بلندی برای پیوستن به تیم‌های بالای جدولی برمی‌دارند. مهم‌ترین دیدار هفته یازدهم لیگ جزیره امروز در اولدترافورد برگزار می‌شود؛ جایی که دو تیم منچستری دربی این شهر را انجام می‌دهند و هم یونایتد و هم سیتی به هر سه امتیاز مسابقه نیازی مبرم دارند. دو تیم تاکنون ۱۸۵ دیدار رودررو مقابل هم داشته‌اند که سهم یونایتد ۷۷ برد و سهم سیتی ۵۵ پیروزی بوده و ۵۳ دیدار نیز با تساوی تمام شده است.
شیاطین سرخ هنوز از بحران خارج نشده‌اند و سرمربی نروژی نیز همچنان خطر اخراج را بیخ گوش خود احساس می‌کند. منچستریونایتد در شرایطی که نتوانسته مشکلاتش را به طور کامل برطرف کند، با اتکا به هنر و استعداد کریس رونالدو در تئاتر رؤیا‌ها به جنگ تیم پپ گواردیولا می‌رود. اوله گنار سولسشر با تمام توانش می‌جنگد تا جایگاهش در اردوگاه سرخ را از دست ندهد ولی با نتایج ضعیفی که شاگردانش گرفته‌اند و فراز و نشیب‌های زیادی که این تیم در جزیره و اروپا داشته است، انتظار می‌رفت مدیران باشگاه زودتر از این‌ها رأی به برکناری‌اش بدهند، منتها آن‌ها همچنان به کادرفنی فرصت داده‌اند شاید تغییری در روند تیم ایجاد شود. تیم اول منچستر در حالی در رده پنجم جدول لیگ قرار دارد که شکست تحقیرآمیز ۵ بر صفر به لیورپول اوضاع را بسیار پیچیده کرد، با این حال غلبه بر تاتنهام مرهمی موقتی بود بر زخم‌های شیاطین. این تیم هفته گذشته در مصاف با آتالانتا در آستانه یک باخت دیگر قرار داشت که ستاره پرتغالی با گلزنی به داد سولسشر رسید. کریس در ۳۰۳ بازی که با پیراهن منچستر انجام داده مجموعاً ۱۲۶ گل به ثمر رسانده است. سرمربی که خودش خوب می‌داند نتیجه این بازی چه تأثیری در آینده کاری‌اش دارد برای بالا بردن روحیه تیم و ایجاد اتحاد بیشتر قبل از بازی بازیکنانش را به یک رستوران ایتالیایی برد تا همه کنار هم ناهار بخورند. در این بین مصدومیت و غیبت احتمالی رافائل واران تفکرات سولسشر را به هم ریخته است. این مدافع به دلیل مصدومیت در بازی با آتالانتا فعلاً نمی‌تواند به میدان برود. گرین وود، فرناندز و رونالدو امید‌های اول منچستر برای باز کردن دروازه سیتی به شمار می‌روند.
سیتیزن‌ها هم در این دیدار حق هیچ اشتباهی را ندارند. پپ گواردیولا اصلاً دوست ندارد دربی رفت را به رقیبی واگذار کند که خیلی‌ها منتظر برکناری‌اش هستند. سیتی برخلاف قرمز‌ها وضعیت نسبتاً آرامی را پشت سرمی گذارد، منتها من‌سیتی نیز با صدر جدول فاصله دارد و برای جا نماندن از چلسی باید بیشترین امتیاز را از دیدار‌های خارجی به جیب بزند. منچسترسیتی هفته گذشته با قبول شکست از وستهام از جام اتحادیه کنار رفت و فرصت به دست آوردن یک قهرمانی را به همین زودی از دست داد، به همین خاطر است که دیگر نمی‌توان از قهرمانی در لیگ برتر به همین راحتی چشم‌پوشی کرد. تیم میهمان هفته گذشته ناباورانه به کریستال پالاس باخت و یک زنگ خطر جدی برای شاگردان پپ به صدا درآمد. این شکست خانگی تبعات بدی برای گواردیولا داشت و حساسیت دربی امروز را افزایش داد. من‌سیتی بعد از برد پرگل ۴ بر یک برابر کلوب بروژ در اروپا دوباره روحیه گرفته است و با قدرت در اولدترافورد به میدان می‌رود. اگرچه سرمربی در صحبت‌هایش موفقیت در اروپا را مهم‌تر از دربی خوانده، اما همه می‌دانند برتری در این مسابقه برای هر دو تیم جنبه حیثیتی دارد و نتیجه‌اش می‌تواند تعیین‌کننده باشد. بیماری قلبی آگوئرو و بستری شدن او در بیمارستان شرایط را برای تیم سخت کرده است. این بازیکن فعلاً اجازه بازی نخواهد داشت. فودن، دی بروینه و سیلوا بهترین گلزنان سیتی در این فصل بوده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار