کد خبر: 1067546
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
حسین فاضلی هریکندی به همراه معاونان خود با حضور در حوزه قضایی طالقان ضمن بازدید از این واحد قضایی به گفت و گو با مراجعان پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تشریح برنامه حضور مدیران دادگستری استان در مراجع قضایی و بررسی مستقیم مشکلات مراجعان و اصحاب پرونده گفت: در این برنامه که برای اولین بار از شهرستان طالقان آغاز شده مجموعه مدیران دادگستری در همه واحدهای قضایی حاضر شده و به مشکلات و درخواست های مردمی رسیدگی می کنند.

وی افزود: طبق اطلاع رسانی قبلی انجام شده این دیدارها در محل دادگستری طالقان انجام شد و با تعداد زیادی از مراجعان به گفت و گو پرداختیم.

عالی ترین نماینده قوه قضائیه با اشاره به ویژگی های طبیعی و جمعیتی منحصر به فرد شهرستان طالقان متذکر شد: علاوه بر مشکلات عمومی مشکل عمده موجود در این حوزه قضایی،در حوزه تغییر کاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز و اراضی موجود در محدوده سد طالقان است.

وی ادامه داد: در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، از سال 98 که توفیق خدمت در استان داشتم از ابتدا اعلام شد که با توجه به «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» هرگونه ساخت و ساز در خارج از بافت روستا و زمین های زراعی باید با رعایت قوانین موضوعه باشد.

فاضلی هریکندی بر اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها تاکید کرد و گفت: در مورد ساخت و سازهایی که قبلا انجام شده است همانطور که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده متاسفانه برخی متولیان غیرمجاز اعم از دهیاری ها، شوراهای روستایی مجوز ساخت و ساز و اجاره کتبی و شفاهی غیرمجاز برای ساخت و ساز می دهند که در این خصوص دستور داده شده در مورد این اشخاص تعقیب قضایی انجام شود.

وی متذکر شد: بخشی از ساخت و سازها به دلیل نیاز مالکین است که این موضوع در قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری استان البرز طرح خواهد شد و مطابق تبصره یک ماده ۲قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در مواردی که نیاز شخصی مالکین است اقدام قانونی باید از سوی کمیسیون موضوع تبصره۱ ماده ۱ قانون مربوطه صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار