کد خبر: 1067519
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
۴۲ سال پیش در چنین روزی به تعبیرامام امت، حضرت امام خمینی (ره) انقلاب دوم ایران اتفاق افتاد و به همت جمعی از دانشجویان خط امام، به اصطلاح سفارت امریکا و در واقع همان لانه جاسوسی علیه کشور و ملت ایران تسخیر شد و حالا برای بزرگداشت روز استکبار‌ستیزی ملت ایران همه ساله در چنین روزی راهپیمایی و مراسمی باشکوه برگزار می‌شود
کبری فرشچی

 سرویس جامعه جوان آنلاین: ۴۲ سال پیش در چنین روزی به تعبیرامام امت، حضرت امام خمینی (ره) انقلاب دوم ایران اتفاق افتاد و به همت جمعی از دانشجویان خط امام، به اصطلاح سفارت امریکا و در واقع همان لانه جاسوسی علیه کشور و ملت ایران تسخیر شد و حالا برای بزرگداشت روز استکبار‌ستیزی ملت ایران همه ساله در چنین روزی راهپیمایی و مراسمی باشکوه برگزار می‌شود. امسال هم اگرچه به واسطه شرایط کرونایی بنا نیست راهپیمایی ۱۳ آبان بدون محدودیت برگزار شود، اما در تمام شهر‌های کشور در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مراسمی برای گرامیداشت روز استکبار‌ستیزی و یاد و نام شهدای دانش‌آموز و دانشجوی انقلاب برپا خواهد شد. در فضای مجازی هم پویش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و مردم می‌توانند تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ با شرکت در این پویش به آدرس اینترنتی ۱۳ABAN. ccoip. ir، ضمن اعلام انزجار از نظام استکبار جهانی، شعار خود را انتخاب و در یوم‌الله ۱۳ آبان قطعنامه سراسری مراسم را تأیید کنند. شعار محوری بزرگداشت این روز «ایستادگی و مقاومت مردم ایران رمز افول سلطه استکباری امریکاست» است.

امسال دومین سالی است که به واسطه اپیدمی کرونا حال و هوای مراسم بزرگداشت روز استکبارستیزی و تسخیر لانه جاسوسی امریکا متفاوت از همیشه برگزار می‌شود، اما این تفاوت در برگزاری مراسم چیزی از شکوه و عظمت آن کم نکرده و در عوض فعالان فضای مجازی مراسم روز دانش‌آموز را با شکوهی هر چه تمام‌تر در این فضا به نمایش می‌گذارند. امسال هم آنطور که حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری گفته است گرامیداشت روز ۱۳ آبان به صورت اجتماع مردمی انجام می‌شود.
نواخته‌شدن زنگ استکبار‌ستیزی
به واسطه شرایط کرونایی، امسال در هیچ شهری راهپیمایی انجام نمی‌شود و این مراسم فقط به شکل اجتماع محدود در محل‌های غیرمسقف که عمدتاً در میادین و خیابان‌های شهر‌ها خواهد بود، برگزار می‌شود.
به گفته قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، با رعایت توصیه‌های بهداشتی و دستور‌العمل‌های ستاد ملی در بیش از ۸۰۰ شهر ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود. همچنین نواخته شدن زنگ استکبار‌ستیزی را خواهیم داشت و این ویژه برنامه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه ۱۲ آبان در ۱۱۰ مدرسه در سراسر کشور با استفاده از شبکه شاد برگزار می‌شود. علاوه بر این در ۱۲ آبان در دبیرستان شهید کدخدایی واقع در میدان پاستور توسط آقای کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پروش نواخته می‌شود. همچنین خطبه‌های نماز جمعه ۱۴ آبان به موضع استکبارستیزی اختصاص دارد.
ایجاد ایستگاه سیار واکسیناسیون کرونا در محل اجتماع مراسم هم در تهران و هم در مراکز استان‌ها در نظر گرفته شده‌است.
همچنین علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی از پخش زنده مراسم زنگ استکبارستیزی و روز دانش‌آموز در شبکه شاد خبر داد و افزود: «جریان‌سازی و گفتمان‌آفرینی با تولید محتوا و پیام‌های مناسب با روز دانش‌آموز و یوم‌الله ۱۳ آبان در کانال‌ها و گروه‌های مدارس، ارسال پیام‌های تبریک به دانش‌آموزان در پیام رسان شاد و کانال‌های تربیت سیاسی و اجتماعی، تشکل‌ها و شورا‌های دانش‌آموزی، ابتکار عمل در فضای مجازی و اجرای پویش‌های دانش‌آموزی به این مناسبت در استان‌های کشور، اجرای پرسمان‌ها و نظرسنجی در خصوص چیستی و چرایی یوم‌الله ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در پیام‌رسان شاد و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و اهدای جوایز به دانش‌آموزان نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این شبکه اجرایی خواهد شد.
پویش مبارزه با استکبار جهانی
در کنار برگزاری بزرگداشت روز ۱۳ آبان به شکل اجتماعات مردمی در سراسر کشور، امسال هم مانند سال گذشته پویش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در فضای مجازی برقرار است.
پویش روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در آستانه برگزاری اجتماع باشکوه بزرگداشت یوم‌الله ۱۳آبان از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
مردم شریف ایران اسلامی می‌توانند از تاریخ ۱۱ الی ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ با شرکت در این پویش به آدرس اینترنتی ۱۳ABAN. ccoip. ir، ضمن اعلام انزجار از نظام استکبار جهانی، شعار خود را انتخاب و در روز یوم‌الله ۱۳ آبان قطعنامه سراسری مراسم را تأیید کنند.
خدمت‌رسانی مترو به شرکت‌کنندگان در مراسم ۱۳ آبان
به گفته علی عبداله پور، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه متروی تهران از ابتدا تا پایان مراسم در روز پنج‌شنبه سیزدهم آبان ماه سال جاری با حداکثر ظرفیت آماده ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان در این مراسم است.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه طالقانی در خط یک متروی تهران به عنوان ایستگاه مجاور در مسیر مراسم روز ۱۳ آبان قرار دارد، تصریح کرد: «به منظور تسهیل در تردد شرکت‌کنندگان در این اجتماع مردمی، در صورت نیاز نسبت به اعزام قطار‌های فوق العاده در خط یک اقدام خواهیم کرد.»
بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، عبداله‌پور خاطر نشان کرد: «به دلیل محدودیت‌های کرونایی برای پیشگیری از ازدحام جمعیت و رعایت هر چه بهتر پروتکل‌های بهداشتی، شهروندان و شرکت‌کنندگان می‌توانند پس از پایان مراسم از ایستگاه‌های طالقانی، دروازه دولت و شهدای هفتم تیر برای سفر به مقاصد خود استفاده کنند.»
محدودیت‌های ترافیکی پایتخت
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی روز ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰ در معابر منتهی به خیابان طالقانی خبر داد. وی با بیان اینکه این مراسم از ساعت ۰۹:۳۰ صبح روز ۱۳ آبان شروع می‌شود، گفت: «تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ از ساعت ۶ صبح در محل‌های اطراف این محدوده مستقر هستند و اقدامات ترافیکی خود را انجام می‌دهند. همچنین از امشب نیز نسبت به انسداد مسیر‌های منتهی به این مراسم اقدام خواهد شد.»
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به محدودیت‌های تردد نیز اشاره کرد و گفت: «محدودیت تردد و توقف در طول خیابان طالقانی حد فاصل خیابان موسوی تا خیابان مفتح از ساعت ۳ بامداد پنج‌شنبه ۱۳ آبان اعمال خواهد شد. همچنین طول خیابان ایرانشهر از مقابل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به سمت جنوب، طول خیابان‌های موسوی از تقاطع سمیه به سمت شمال محدودیت اعمال خواهد شد.»
به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ طول خیابان طالقانی از سپهبد قرنی تا مفتح در مسیر خط ویژه خیابان طالقانی در حد فاصل خیابان‌های مفتح و شهید موسوی از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۱۲ آبان برای تردد اتوبوس‌های شرکت واحد مسدود است و مسیر جایگزین در مسیر شرق به غرب خیابان سمیه است. وی افزود: «در صورت نیاز محدودیت‌های تردد در خیابان‌های اطراف مسیر‌های اطراف مراسم بسته به شرایط ترافیکی و حجم مراجعات اعمال خواهد شد. شهروندان به این موضوع توجه داشته باشند که در طول خیابان طالقانی حد فاصل خیابان سپهبد قرنی تا خیابان مفتح توقف خودرو‌ها ممنوع است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار