کد خبر: 1067437
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

خرید شیرآلات با کیفیت؛ چگونه و از کجا؟

رپورتاژ آگهی/ شیرآلات از مهمترین اجزای هر خانه است و در قسمت های مهم خانه مانند آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی به کار میرود. شیرآلات با کیفیت معیارهای مشخصی دارند و محصولاتی که فاقد این معیارها باشند، از کیفیت لازم برخوردار نخواهند بود. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در مورد خرید شیرآلات با کیفیت و این که از کجا آنها را خریداری نمایید، بپردازیم.

نکات مهم پیش از خرید شیرآلات

بدنه مقاوم

جنس بدنه مورد استفاده در شیرآلات، یکی از مهمترین عوامل در دوام آن است. مهمترین فلزات مورد استفاده در بدنه شیرآلات، آلیاژ برنج، استیل و سرب است. در حال حاضر اغلب شیرآلات از آلیاژ برنج ساخته میشوند؛ زیرا این آلیاژ در برابر پوسیدگی مقاومت بسیار بالایی دارد و به جهت در تماس بودن بدنه شیرآلات با آب، این ویژگی مهم کمک میکند تا پوسیدگی و خوردگی برای شیرآلات برنجی به وجود نیاید. مورد مهم دیگری که سبب شده است مردم به خرید شیرآلات با بدنه آلیاژ برنجی اقبال نشان دهند، قیمت مناسب آن است.

فلز دیگری که از آن در ساخت شیرآلات به کار میرود، استیل است. استیل یا فولاد ضد زنگ، از بهترین فلزات برای استفاده در شیرآلات هستند. مقاومت بسیار بالای این فلز در برابر زنگ زدگی و خوردگی باعث شده است تا شیرآلات از جنس استیل، تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی قابل استفاده باشند. تنها نقطه ضعف شیرآلات استیل، قیمت بسیار بالای آنها است. اگر قیمت بالای این شیرآلات برای شما مسئله خاصی نیست، میتوانید با خیال راحت از شیرآلات استیل استفاده نمایید.

سرب، فلز دیگری است که در گذشته از آن برای استفاده در بدنه شیرآلات استفاده می شد. با تحقیقات به وجود آمده مشخص شد فلز سرب مورد استفاده در شیرآلات در گذر زمان با آب واکنش شیمیایی میدهد و سلامت انسان ها را به خطر میاندازد. به همین دلیل درحال حاضر کمتر شیرآلاتی را مشاهده خواهید نمود که جنس بدنه آنها سرب باشد. در برخی موارد از ترکیب سرب با آلیاژ برنج استفاده میشود اما سرب درصد بسیار ناچیزی دارد و خطری برای انسان ها به وجود نمی آورد.

آبکاری مناسب

روکش شیرآلات که از آن به عنوان آبکاری یاد میشود، نکته بسیار مهمی است که باید در هنگام خرید شیرآلات توجه نمایید. آبکاری به جهت زیباتر شدن ظاهر شیرآلات و ماندگاری بیشتر رنگ بدنه صورت میگیرد. شیرآلات به دلیل آنکه مدام با آب و رطوبت در ارتباط هستند، احتمال از بین رفتن رنگ پوشش خارجی آن وجود دارد. برای نداشتن مشکل، باید از پوشش های فلزی استفاده نمود تا این احتمال را به حداقل برساند.

یکی از بهترین روکش های فلزی مورد استفاده بر قسمت خارجی شیرآلات، روکش کروم است. شیرآلات نقره ای رنگی را که در بازارهای فروش شیرآلات مشاهده میکنید، روکش کروم دارند. کروم از فلزات بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی است و رنگ آن به مرور زمان از بین نمیرود. قیمت مناسب آن نیز سبب شده است تا اغلب شیرآلات با روکش کروم تولید شوند.

دیگر روکش فلزی محبوب، روکش برنج است. ظاهر جذاب و لوکسی که روکش برنج به شیرآلات میبخشد، دلیل محبوبیت بالای آن است. البته روکش برنج نیز همانند کروم مقاومت بسیار بالایی دارد و رنگ خود را برای مدت زمان طولانی حفظ میکند. قیمت شیرآلات آبکاری شده با برنج از شیرآلات با روکش کروم بالاتر هستند

آبکاری مدرن تر، آبکاری PVD است و به نام آبکاری تیتانیوم نیز شناخته میشود. روش آبکاری آن به صورت رسوب گذاری فیزیکی از بخار فلز است. این نوع آبکاری از بهترین کیفیت برخوردار بوده و در تست استاندارد مقاومت در برابر خوردگی، بهترین عملکرد را از خود نشان داده است. البته هزینه آبکاری به این روش بسیار بالا بوده است و بر روی قیمت شیرآلات تاثیر میگذارد.

به طور کلی اگر دو عامل کیفیت و قیمت برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد میشود از شیرآلات با روکش کروم استفاده نمایید اما اگر قصد دارید هزینه بیشتری برای شیرآلات خانه خود انجام دهید، شیرآلات با آبکاری PVD میتواند گزینه مناسبی باشد.

خرید شیرآلات با کیفیت؛ چگونه و از کجا؟

برخورداری از قطعاتی مانند کارتریج و پرلاتور

از مهمترین امکاناتی که شیرآلات باید به آنها مجهز باشند، کارتریج و پرلاتور است. کارتریج قطعه ای مهم در شیرآلات اهرمی است و میزان چرخش به سمت چپ و راست برای گرم یا سرد شدن آب را کنترل میکند. این قطعه مهم کار را برای تنظیم دمای آب آسان میکند و شما میتوانید به راحتی از آب با دمای مناسب استفاده نمایید. پرلاتور دیگر قطعه مهمی است که باید شیرآلات مجهز به آن باشند. پرلاتور یا کاهنده مصرف آب، قطعه ای است که بر روی خروجی شیر آب قرار میگیرد و به جای خروج آب، مخلوطی از آب و هوا از شیر خارج میشود که این قطعه میتواند تا 50 درصد، به کاهش مصرف آب کمک نماید. در هنگام خرید شیرآلات باید دقت نمایید تا محصول موردنظر از این دو قطعه برخوردار باشند.

خرید شیرآلات برندهای معتبر

وجود برندهای مختلف در بازار شیرآلات، تصمیم برای خرید را سخت میکند. برندهای متفرقه با قیمت بسیار پایین، شاید خانواده ها را در خرید شیرآلات به اشتباه بیاندازند؛ زیرا این شیرآلات از کیفیت لازم برخوردار نیستند و در مدت زمان کوتاهی کارایی خود را از دست میدهند.

برندهای معتبر مانند شیرآلات KWC، شیرآلات قهرمان، شیرآلات راسان و شیرآلات شودر به جهت برخورداری از ماشین آلات پیشرفته و دسترسی به مواد اولیه مرغوب، شیرآلاتی با کیفیت بالا و با استانداردهای بین المللی تولید میکنند و به قول معروف امتحان خود را پس داده اند. پس بهتر است محصول مورد نظر خود را از این برندها انتخاب نمایید.

فروشگاه اینترنتی نوین هوم؛ معتبر و خوشنام

خرید شیرآلات با کیفیت؛ چگونه و از کجا؟

برای خرید شیرآلات با کیفیت، پیشنهاد میشود که به فروشگاه اینترنتی نوین هوم مراجعه نمایید. نوین هوم از بهترین و معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه خرید لوازم خانه و آشپزخانه است و محصولات موجود در این فروشگاه با ضمانت اصالت کالا و تضمین کیفیت به فروش میرسد. این فروشگاه با درنظر گرفتن تخفیفات ویژه، به مشتریان برای خریدی مناسب کمک میکند. اگر قصد خرید شیرآلات دارید، پس از مقایسه قیمت ها در فروشگاه های مختلف، میتوانید خرید خود را از نوین هوم با مناسب ترین قیمت انجام دهید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار