کد خبر: 1067338
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مطرح کرد
سردار هادیانفر گفت: وزارت صنعت برنامه جدی برای بحث معاینه فنی ارائه نمی‌دهد و بیشتر به دنبال این است که تولید خودرو را افزایش دهد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: هر ساله بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو که عمدتا مربوط به ایران‌خودرو و سایپا است و ۳۵۰ هزار موتورسیکلت پلاک گذاری می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه از وضعیت اسقاط ناراحت هستیم، این مسئله یکی از موضوعاتی است که باعث شده تا امروز شاهد افزایش ترافیک و ایجاد تراکم در مسیر‌ها و معابر به خصوص در کلانشهر‌ها باشیم و مردم از این بابت ناراحت هستند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ورودی خودرو به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور باز است و روزانه تولیدات زیادی داریم که پلاک گذاری و به حجم خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها افزوده می‌شود، اما از طرف مقابل هیچ خروجی نداریم؛ گفته می‌شود سال گذشته حدود ۶ هزار خودرو از رده خارج و اسقاط شده است که در این باره یقین نداریم که این خودرو‌های از رده خارج شده در مرحله اسقاط رسیده باشد.

وی افزود: ۳۴ درصد ناوگان کشور فرسوده هستند از تعداد ۱۲ میلیون موتورسیکلتی که در کشور داریم، ۱۰ میلیون آن فرسوده است، بیش از ۶۰ درصد تاکسی‌ها و دیگر خودرو‌ها در شهرداری تهران فرسوده هستند و در تهران جابه جایی بار و مسافر با این خودرو‌ها در حال انجام است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه باید دولت در بحث اسقاط و فرسودگی خودرو‌ها یک اقدام جدی را انجام دهد، تاکید کرد: باید در بحث نوسازی ناوگان‌ها اقدام جدی صورت بگیرد و صرفا به یک برگه معاینه فنی که در شهر‌ها به صورت صوری اتفاق می‌افتد، اکتفا نشود.

وی با بیان اینکه چند مرکز معاینه فنی مورد تایید راهور است، گفت: خیلی از این مراکز مورد تایید ما نیست و فقط برگه صوری صادر می‌کنند، وزارت صنعت برنامه جدی برای بحث معاینه فنی ارائه نمی‌دهد و بیشتر به دنبال این است که به عنوان مثال تولید یک میلیون خودرو را به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو برسانند.

سردار هادیان فر ادامه داد: معابر، خیابان‌ها، جاده‌ها و راه‌های ما ظرفیت خاصی برای تردد خودرو دارند، لذا باید متناسب با این ظرفیت‌ها خودرو تولید بشود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار