کد خبر: 1067313
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
مشاور رئیس جمهوری:
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه درک درستی از کارکرد مناطق آزاد وجود ندارد، گفت: مطالبی که در خصوص واردات و قاچاق در مناطق آزاد مطرح می‌شود، سطحی و بی‌اساس است.

سعید محمد در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی از منطقه آزاد ارس به عنوان یکی از مناطق رو به رشد و قابل توسعه یاد کرد و افزود: باید شرایطی ایجاد کنیم که کل استان از مزایای این منطقه بهره‌مند شود.
 
وی بیان کرد: بیشترین  و شدیدترین کنترل‌های گمرکی در مناطق آزاد اتفاق می‌افتد و بیشتر مناطق آزاد ما تراز تجاری مثبت دارند و اتفاقاً در شرایط فعلی کشور مناطق آزاد می‌توانند در حمایت از صنایع نوپا و نیازمند حمایت اثرگذار باشند.
 
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی کشور همچنین با انتقاد از اتخاذ تصمیمات نادرست در این حوزه گفت: نوع نگاه به مناطق آزاد و عدم توجه به قانون در این باره، موجب ایجاد موانعی برای فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری در این مناطق شده است.
 
وی تشریح کرد: مقدمات لازم برای جهش مناطق آزاد را فراهم کرده‌ایم و امیدواریم با کمک مسئولان استانی بتوانیم در توسعه این مناطق و خدمت به مردم اثرگذار باشیم.
 
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس هم در این دیدار گفت: ارس از نظر ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه، سرآمد مناطق آزاد کشور است و ارتباط این منطقه با کشورهای همسایه، زمینه را برای تعاملات اقتصادی برد- برد فراهم کرده است.
 
محسن نریمان با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی نقطه امن و مناسبی برای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است، افزود: منطقه آزاد ارس اعلام کرده است که آماده بازگشایی مرز خداآفرین بوده و هزینه احداث پل دوستی در این مرز را تقبل کرده است.
 
وی با بیان اینکه تراز تجاری منطقه آزاد ارس مثبت است، افزود: ظرفیت‌های این منطقه بسیار مناسب است و می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در خدمت رونق اقتصادی استان و کشور قرار دهیم.

سعید محمد، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد امروز برای بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس و شرکت در نشست اداری این منطقه به جلفا سفر کرده است. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر