کد خبر: 1067294
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
امام جمعه شهرکرد
امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش‌آفرینی نماز در ارکان مختلف جامعه، گفت: نماز به جامعه صیانت می‌بخشد چراکه نقش بازدارنده دارد.
حمیرا رحیمی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در همایش استانی نماز با عنوان نماز قدرت و اقتدار معنوی اظهار داشت: نماز اساس دین است و تنها وسیله ارتباط با خداست و این وسیله ارزشمند به هر میزان قوت بگیرد رابطه با خدا تقویت می‌شود و هر کسی رابطه‌اش با خدا اصلاح شد تمام امورش اصلاح می‌شود.او با بیان اینکه اقامه نماز به جامعه صیانت می‌بخشد، اضافه کرد: نماز بازدارنده است و انسان را حفظ می‌کند و تا نماز در جایگاه خود قرار نگیرد هیچ چیز در جامعه در جای خود قرار نمی‌گیرد.

نکونام، دوران دفاع مقدس را دوران طلایی نظام اسلامی دانست و گفت: نماز، هشت سال دفاع مقدس را پیش برد و بسیاری از پیروزی‌های رزمندگان اسلام در سایه نقش متعالی نماز شکل گرفت.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه از نماز هرچه بگوییم کم است، توصیه کرد تا همه افراد جامعه برای نماز در زندگی فردی خود جایگاه ویژه قرار دهید و نسبت به اقامه نماز اول وقت و جماعت اهتمام ویژه‌ای به کار گیرند.

نکونام با ابراز خرسندی نسبت به برگزاری این همایش، خاطر نشان کرد: امید است نظیر این همایش در سایر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی استان نیز برگزار شود.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش اهتمام رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل را مدیون بُعد معنوی و به ویژه اقامه نماز دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس، توکل بر خدا و توسل بر ائمه اطهار (ع) و ولایتمداری رزمندگان بی‌نظیر بود و بیشتر پیروزی‌ها را مدیون بعد معنوی می‌دانیم.

سردار پاسدار علی‌محمد اکبری افزود: در نماز حاضر نیز در نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه پاسداران در خصوص اقامه نماز اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شده و جایی وجود ندارد از نیرو‌های مسلح که مکان مناسب و قابل توجهی برای عبادت پیش‌بینی نشده باشد.

او، برگزاری همایش نماز را نمایش وحدت نیرو‌های مسلح و تبیین جایگاه نماز دانست و گفت: این همایش در سال‌های گذشته در سطح محدود و در سطح سازمانی برگزار می‌شد، اما به مدت ۲ سال متوالی است که به سایر نیرو‌های مسلح نیز تسری یافته و در سطح کشور الگو و نمونه به شمار می‌رود.

اکبری افزود: بین آحاد کارکنان و فرماندهان سپاه استان اهتمام خاص به مسائل عبادی و نماز وجود دارد چرا که اولویت نیرو‌های مسلح بحث عبادت و معنویت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر