کد خبر: 1067276
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر این که زیرساخت‌های ترافیکی در کلانشهر‌ها گنجایش افزایش خودرو را ندارد، گفت که سالانه یک و نیم میلیون دستگاه خودرو به آمار وسایل نقلیه اضافه می‌شود در حالی که هیچ ماشین فرسوده‌ای از چرخه خارج نمی‌شود.
سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه همایش فصلی رؤسا و فرماندهان پلیس راهور گفت: ما با برنامه وزارت صمت برای افزایش تولید خودرو مخالفتی نداریم، اما باید موضوع اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز در برنامه وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست قرار بگیرد و آن را در اولویت قرار دهند تا از آن طریق یک تناسبی میان ورود خودرو‌های جدید و خروج خودرو‌های فرسوده برقرار شود.
وی درباره تغییر ساعات طرح ترافیک پایتخت هم گفت: طرح ترافیک بین ۱۰ تا ۱۵‌درصد در موضوع ترافیک و کاهش آن تأثیر دارد و نسخه‌ای نهایی برای موضوع ترافیک نیست. در کنار آن باید تناسب ورود خودرو‌ها و اسقاط خودروها، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و دیگر موارد نیز مد نظر قرار بگیرد که سازمان‌های مسئول باید در این زمینه وظایف خود را انجام دهند. با توجه به شیوع کرونا و تأکیداتی که در خصوص استفاده از ۳۰‌درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شده‌بود، میزان استفاده از خودرو‌های شخصی افزایش یافت. متأسفانه در حال حاضر ناوگان حمل و نقل عمومی ما ناکارآمد است. اگر ناوگان حمل و نقل عمومی قوی باشد مردم به جای استفاده از خودروی شخصی به سمت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌آیند. به عنوان مثال ما در ترافیک صبحگاهی از هر ۱۰‌دستگاه خودروی سواری هشت‌دستگاه خودروی تک سرنشین است. رئیس پلیس راهور ناجا درباره نقاط حادثه خیز هم گفت که ۵هزارو ۲۰۰‌نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که ۲۶۰‌نقطه از آن از سوی وزارت راه ایمن‌سازی شده است. هادیانفر افزود: ۴۴‌درصد فوتی‌های ما در تصادفات رانندگی امسال در نقاط حادثه‌ساز بود. سردار هادیانفر درباره رأی نهایی پلیس در ماجرای حادثه رخ داده برای اتوبوس خبرنگاران که منجر به مرگ دو خبرنگار شده‌بود، گفت: ما سهم تمام دستگاه‌ها را مشخص کردیم و گزارش نهایی آن را به دستگاه قضایی ارسال کردیم. براساس بررسی‌هایی که در شورای ترافیک انجام شد تخلف راننده در وقوع این تصادف محرز شد، اما دیگر بخش‌ها نیز سهم داشتند از جمله نقص فنی اتوبوس و قصور سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان میزبان در تأمین وسیله مناسب برای این مأموریت بود که ما سهم هر کدام را مشخص کرده و به دادسرا تحویل دادیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار