کد خبر: 1067076
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌نگرانی برخی اصلاح‌طلبان از توهین به مرجعیت
یادداشت انتقادی نسبت به آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از سوی یک سایت در پی گفته‌های مرجع عالیقدر تشیع در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر «اینکه با بسیاری از کشور‌ها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم است» موجب واکنش‌های بسیاری به نویسنده این سایت شد

سرویس جوان آنلاین: یادداشت انتقادی نسبت به آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از سوی یک سایت در پی گفته‌های مرجع عالیقدر تشیع در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر «اینکه با بسیاری از کشور‌ها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم است» موجب واکنش‌های بسیاری به نویسنده این سایت شد. کاربران این انتقادات را توهین به مرجعیت تعبیر کردند. در این میان برخی سایت‌های سکولار و اصلاح‌طلب نیز که هیچ‌گاه حتی اظهارات دیگر مراجع محترم را پوشش هم نمی‌دهند، دل‌نگران مسئله شدند و آن را ابزاری برای تاختن به یک جریان سیاسی کردند. کاربران لباس نگرانی برای مرجعیت را در قاموس اصلاح‌طلبان و سکولار‌ها ندانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران آمده است.

کبری آسوپار:
‏دفاع از مرجعیت، وصله ناچسبی به اصلاح‌طلبان است. از منتظری گفتن‌شان هم آویزان شدن از عبای جناحی بود؛ چه رسد به پنهان شدن پشت صافی‌گلپایگانی. این آیات، لیدر‌های سیستمی هستند که آغاجری آن را «کار میمون» دانست و اینان دفاع کردند. لوگوی سازندگی روی عمامه، نماد خوبی برای نگاه آنان است.

عبدالله گنجی:
مراجع تقلید تشیع ستون‌های محکم مکتبند و لازمه حفظ حرمت آنان پذیرش تکثرشان در اجتهاد است. توهین‌کننده به آنان خود را تحقیر می‌کند و تاریخ پر از این یاوه‌گویی‌هاست. البته نقد توأم با حفظ شان به رسمیت شناخته می‌شود، اما انصافاً دفاع از آنان به روشنفکران و برخی اصلاح‌طلبان نمیاد. نمی‌چسبد #آیت_الله_صافی

محمدرضا عادلی:
بی‌بی‌سی هم نگران جایگاه مرجعیت شده و در مرثیه‌ای بلند بر سر و سینه زده که چرا جایگاه مرجعیت مورد هجمه قرار گرفته؟! این در حالی است که بی‌بی‌سی و نشریات زرد پیرو او در داخل، پیام‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی در مورد فلسطین و غزه و شهادت حاج‌قاسم را مطلقاً سانسور کرده و می‌کنند.

محمد راستگردانی:.
چون می‌خواهید از سخنان آیت‌الله صافی گلپایگانی درس رابطه با امریکا بگیرین. وگرنه آیت‌الله مکارم هم سه روز پیش درباره ولنگاری فضای مجازی گلایه کردن و شما در کانال‌هاتون کلی به ایشون اهانت کردید. خلاصه این لباس دفاع از مرجعیت توی تن شما زار میزنه.

کیان مهزاد:
نقد به مرجعیت تقلید هم مثل نقد به هر شخصیت دیگری ممنوع نیست، اما آداب و ادبی دارد، هرچند که به هرکسی هم نیامده است. البته این وسط نباید کسانی که پیشگام تمسخر فتاوای مراجع بوده‌اند ادای دلسوزی برای مرجعیت را درآورند که آن‌ها فقط دنبال ماهیگیری خود هستند از آبی که بی‌ادبی گل‌آلودش کرده.

سیدمسعود خاتمی:
مرجعیت شیعه دیوار مستحکم اسلام و انقلاب اسلامی است و دارای جایگاهی رفیع در قاموس سیاسی و اجتماعی جامعه می‌باشد. حفظ حرمت مراجع عظام و پاسداشت جایگاه آنان لازم، و هرگونه گفتار و رفتار برای خدشه به این حریم مکرم، گناهی نابخشودنی است. آیت‌الله #صافی_گلپایگانی #شیخ_الفقها_و_المجتهدین

رامین فخاری:
این‌هایی که به آیت‌الله صافی گلپایگانی به خاطر اظهارنظرشان در رابطه با ارتباط با جهان توهین کردند. آیا خودشان را مسلمان‌تر از ایشان می‌دانند یا سن و تجربه‌شان از ایشون بیشتره؟

ملیحه طلایی:
«علما وارثان پیامبرند» و زمانی که امام معصوم علیه‌السلام (عج) غایب است علما و مراجع تقلید وظیفه هدایت مردم را به خواست ایشان به عهده دارند. هرگز از کسانی که به مرجعیت توهین کنند نمی‌گذریم... #آیت_الله_صافی_گلپایگانی (مدظله العال)

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار