کد خبر: 1066903
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
طبق دستورالعمل مرکز پیشگیری از بیماری آمریکا افراد با نقص ایمنی ممکن است به دز چهارم واکسن کرونا نیاز داشته باشند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از ان‌بی‌سی، طبق دستورالعمل مرکز پیشگیری از بیماری آمریکا «CDC» افراد با نقص ایمنی ممکن است به دز چهارم واکسن کرونا نیاز داشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها دستورالعمل واکسن کووید ۱۹ خود را برای بخش‌های زیادی از افراد دارای نقص ایمنی به روز کرد و گفت، این دسته از افراد می‌توانند حداقل شش ماه پس از تکمیل سری واکسیناسیون اولیه خود، دز تقویت کننده واکسن کووید را دریافت کنند. اما برخلاف تقویت‌کننده‌ها برای اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌ها، واکسن تقویت‌کننده برای یک فرد دارای نقص ایمنی ممکن است چهارمین واکسن کووید باشد.

سی‌دی‌سی در ماه آگوست توصیه کرد، افراد دارای نقص ایمنی که در ابتدا با واکسن فایزر/بیوان‌تک و مدرنا واکسینه شده‌اند دز سوم واکسن mRNA را دریافت کنند. آن دز اضافی به عنوان یک تقویت کننده در نظر گرفته نشد، بلکه بخشی از سری واکسیناسیون اولیه آن‌ها بود.

تحقیقات نشان داده، افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند پس از واکسیناسیون پاسخ ایمنی کافی نشان نمی‌دهند و هدف از سومین دز افزایش سطح ایمنی آن‌ها به آنچه در افراد با سیستم ایمنی طبیعی پس از دو دز مشاهده می‌شود، بود. هدف این دز چهارم متفاوت خواهد بود: مبارزه با کاهش ایمنی؛ این همان هدفی است که دز تقویت کننده به افراد بدون نقص ایمنی شش ماه پس از واکسینه اولیه داده می‌شود.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار