کد خبر: 1066755
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
حاشیه‌ای بر ۳ اتفاق عجیب هفته دوم لیگ برتر که در مشهد، مسجدسلیمان و شیراز ثبت شد
جوش دادن تیر دروازه‌ها نیم ساعت قبل از بازی در حافظیه شیراز، شخم زدن چمن ورزشگاه مسجدسلیمان چهار روز قبل از شروع لیگ و حضور همزمان دو سرمربی سر تمرین تیم شهرخودرو، سه حاشیه عجیب هفته دوم بود که بیشتر از همیشه آماتور بودن لیگ برتر را که پسوند حرفه‌ای دارد به رخ کشید.
سعید احمدیان

جوش دادن تير دروازه‌ها نيم ساعت قبل از بازي در حافظيه شيراز، شخم زدن چمن ورزشگاه مسجدسليمان چهار روز قبل از شروع ليگ و حضور همزمان دو سرمربي سر تمرين تيم شهرخودرو، سه حاشيه عجيب هفته دوم بود كه بيشتر از هميشه آماتور بودن ليگ برتر را كه پسوند حرفه‌اي دارد به رخ كشيد.
ديشب پرونده هفته دوم ليگ برتر فوتبال با انجام دو بازي باقي مانده بسته شد، هفته‌اي كه بيشتر از هر زمان ديگري آماتور بودن فوتبال در ايران را به رخ‌مان كشيد تا بيشتر از گذشته به حرف سال‌هاي پيش مرحوم ناصر حجازي برسيم كه گفته بود از حرفه‌اي بودن فوتبال تنها انگليسي شدن نام بازيكنان پشت پيراهن‌ها را ياد گرفته‌ايم. هفته دوم ليگ بيست و يكم و اتفاق‌هاي قابل تأملي كه در حاشيه آن ثبت شد نشان داد كه فوتبال باشگاهي‌مان كيلومترها با رسيدن به معيارهاي فوتبال حرفه‌اي روز دنيا فاصله دارد. در اين گزارش در سه پرده به حواشي عجيب ليگ برتر در هفته دوم در سه شهر مشهد، مسجدسلیمان و شیراز پرداخته‌ايم، اتفاق‌هايي كه تصوير فوتبالي باشگاهي‌مان را نحيف‌تر از هميشه پیش‌رویمان قرار می‌دهد، فوتبالي كه تيم‌هايش مي‌توانند راه و رسم آماتور بودن را به فوتبال دنيا صادر كنند!

مشهد؛ 2 سرمربي براي تيم اعتصاب‌كننده!
مشكلات پديده يا شهرخودرو در فصل‌هاي گذشته با توجه به حواشي زياد مالك خصوصي اين تيم، يك مثنوي هفتادمن است و اگر روزي مشكلات اين تيم حل شود، شايد مشهدي‌ها تعجب كنند! البته فصل جديد ديگر اوج حواشي نماينده مشهد است و هنوز ليگ به هفته سوم نرسيده اين تيم به اندازه چند فصل حاشيه و جنجال داشته است. بازيكنان پدیده پس از اينكه در هفته اول مقابل آلومينيوم در مشهد به ميدان مي‌روند و بازي با تساوي بدون گل تمام مي‌شود، به دليل مشكلات مالي دست به اعتصاب مي‌زنند و اعلام مي‌كنند در صورتي كه بخشي از مطالبات‌شان قبل از بازي هفته دوم مقابل مس رفسنجان پرداخت نشود، آنها راهي رفسنجان نخواهند شد.
تهديدي كه فرهاد حميداوي، مالك باشگاه كه از راه دور اين تيم را مديريت مي‌كند، جدي نمي‌گيرد و بازيكنان هم تهديدشان را عملي مي‌كنند، به طوري كه روز قبل از بازي براي پرواز به رفسنجان در فرودگاه حاضر نمي‌شوند تا بازي شهرخودرو يا همان پديده در هفته دوم لغو شود. پس از این اتفاق هم مسئولان تيم به جاي پرداخت مطالبات، رضا مهاجري سرمربي تيم را بدون اينكه به وي اطلاع دهند از كار بركنار و اكبر ميثاقيان را به عنوان سرمربي جديد انتخاب مي‌كنند. تصميمي كه باعث ناراحتي مهاجري مي‌شود و در تمرين سه‌شنبه تيم پديده هر دو سرمربي در محل تمرين حاضر مي‌شوند تا اين تيم به طور همزمان دو سرمربي داشته باشد، اتفاقي كه در فوتبال ايران مي‌توانيد نمونه آن را ببینيد.

مسجدسليمان؛ شخم زدن ورزشگاه قبل از شروع بازي!
كادر فني و بازيكنان نفت مسجدسليمان در سه سالي كه از حضورشان در ليگ برتر مي‌گذرد، كم مصيبت بي‌پولي و حساب خالي باشگاه را كه بارها باعث قهر و استعفاي سرمربي‌ها و اعتصاب بازيكنان شده، نچشيده‌اند. با اين حال اتفاقي كه در هفته دوم براي مسجدسليماني‌ها افتاد، كارنامه مصيبت‌هاي‌شان را كامل كرد. ماجرا از اين قرار بود كه شاگردان فراز كمالوند پس از تساوي مقابل پيكان در هفته اول فصل جديد، روز يك‌شنبه در هفته دوم در اولين بازي خانگي بايد مقابل سپاهان به ميدان مي‌رفتند، اما يك اتفاق بي‌سابقه باعث شد آنها نتوانند در مسجدسليمان به ميدان بروند و با كرايه كردن ورزشگاه فولاد در اهواز از سپاهان ميزباني کردند.
مسئولان استاديوم شهيد بهنام محمدي مسجدسليمان ورزشگاه خانگي نفت، پس از انتقادهايي كه فصل گذشته به چمن اين ورزشگاه می‌شد، تصميم مي‌گيرند چمن آن را ترميم كنند اما آنها اين تصميم را با وجود اينكه از مدت‌ها قبل مشخص بود كه 27 مهر ليگ برتر شروع مي‌شود، از چهار روز قبل از آغاز فصل جديد عملي مي‌كنند و چمن اين ورزشگاه چند روز مانده به ليگ برتر شخم‌زده مي‌شود و اين مسئله عجيب به اطلاع مسئولان باشگاه نمي‌رسد و روز يك‌شنبه چند ساعت مانده به شروع بازي نفت مسجدسليمان و سپاهان مشخص نبود كه قرار است دو تيم در كدام ورزشگاه بازي كنند!
سرانجام مسئولان نفت با فولادي‌ها رايزني مي‌كنند تا بازي در ورزشگاه اختصاصي اين تيم برگزار شود، اما به دليل عدم پرداخت 150ميليون اجاره زمين، مسجدسليماني‌ها 40دقيقه پشت در استاديوم معطل مي‌شوند و در نهايت رئيس شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان چكي به مبلغ 150 ميليون تومان صادر مي‌كند و مجوز حضور تيم نفت در ورزشگاه داده مي‌شود و اين تيم 40دقيقه مانده به بازي تازه وارد استاديوم مي‌شود!

شيراز؛ جوش دادن تير دروازه‌ها نيم ساعت قبل از بازي!
با توجه به وضعيت اسفناك ورزشگاه حافظيه شيراز با شروع ليگ برتر، همچنان مشخص نبود كه تيم فجر شهيد سپاسي قرار است بازي‌هاي خانگي‌اش را كجا برگزار كند، حتي صحبت از انجام بازي‌هاي تيم شيرازي درخارج از استان فارس به صورت موقت بود. البته شيرازي‌ها كه نمي‌خواستند فرصت ميزباني را پس از هشت سال در ليگ برتر از دست بدهند، پس از اینکه نزديك به يك دهه قدمي براي تعمير استاديوم قديمي شيراز برنداشته بودند در فاصله كوتاه باقی‌مانده تا ليگ برتر، تعمير و مرمت آن را آغاز مي‌كنند اما با وجود تأیید حافظيه از سوي ليگ‌برتر براي ميزباني بازي‌هاي فجر، مشكلات اين ورزشگاه تا چند دقيقه قبل از شروع بازي هفته دوم فجر كه اين تيم در اولين بازي خانگي ميزبان گل‌گهر بود، حل نشده بود، به طوري كه در فاصله نيم ساعت تا شروع بازي، تصاويري از جوش دادن تير دروازه‌هاي استاديوم حافظيه در فضاي مجازي پخش مي‌شود. يك اتفاق عجيب كه تنها از مديران آماتور انتظار مي‌رود، مديريتي كه از مدت‌ها قبل مي‌دانست ليگ چه زماني شروع مي‌شود، اما حتي نصب تير‌هاي دروازه را هم به روز بازي و دقيقه 90موكول مي‌كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار