کد خبر: 1066743
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
سید عبدالله متولیان

در خجسته سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، وحدت اسلامی را به‌عنوان یک امر اصولی و فریضه قرآنی، مقدمه لازم و ضروری برای تحقق هدف والای ایجاد تمدن نوین اسلامی معرفی کرده و در بخش پایانی سخنان خود خطاب به ملت ایران، پیروی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را در گرو تبعیت و الگو قرار دادن آن حضرت به‌ویژه درسه موضوع «صبر»، «عدل» و «اخلاق» دانستند و گفتند: صبر یعنی پایداری و مقاومت در مقابل گناه و سستی در انجام وظیفه، و همچنین مقاومت در مقابل دشمن و مصائب گوناگون... بیش از هر چیز به پایداری نیاز داریم، با پایداری و مقاومت، و تحمل فشار‌ها و مشکلات، راه را ادامه دهید و متوقف نشوید.
تعبیر صبر به پایداری و مقاومت و ادامه راه تا رسیدن به مقصد با تحمل فشار‌ها و مشکلات، تعبیری جامع و کامل از صبر بصیر را در ذهن تداعی می‌کند. آن صبری که ما را ناشکیبا سازد، آن صبری که تاب و توان و مقاومت ما را درهم شکسته و یا تضعیف کند، آن صبری که امید و آرامش ما را به ناامیدی، یأس و اضطراب تبدیل کند، آن صبری که باور‌های ما را در ایستادگی در برابر استعمارگران مخدوش ساخته و نسخه تسلیم در برابر خواسته‌های دشمن را تجویز کند، هرچه که باشد قطعاً نامش صبر نیست. صبر به معنای پایداری، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و تحمل مشکلات، بر پایه بصیرت تحقق می‌یابد و بصیرت در چارچوب چهار عنصر تشخیص درست و به هنگام و اقدام درست و به هنکام معنا پیدا می‌کند. الگوی نبوت، ما را به بصیرت دعوت می‌کند. انسان بصیر هم در تشخیص و هم در اقدام خطا نمی‌کند، به موقع و درست تشخیص می‌دهد و به موقع و درست هم اقدام می‌کند.
دنیای امروز بیش از هر چیزی به صبر بصیر به‌عنوان میوه شجره طیبه نبوی و به تبعیت از سیره عملی و اخلاقی پیامبر رحمت و کرامت و الگوگیری از آن حضرت نیاز مبرم دارد. ورود مردم به دنیای بی در و پیکر و بی مسئولیت مجازی به شکل غیر قابل باور بر حجم پلشتی‌ها و رذایل اخلاقی افزوده و مردم را به ناشکیبایی، بداخلاقی و سیل اتهامات ناروا دعوت می‌کند و در چنین دنیایی فقدان سواد رسانه، دنیای مجازی را به پرخطر‌ترین و بزرگ‌ترین تهدید در دنیای آدمیان تیدیل نموده است. تقریباً روزی نیست که مردم با حجم وسیع اخبار و اطلاعاتی مهندسی شده، ساختگی، مجعول و دروغین بمباران نشوند. روزی نیست که روح و روان مردم و افکار عمومی جامعه، با تولیدات رسانه‌ای مخرب مراکز سایبری منافقین و دشمنان غربی و صهیونیستی خراش بر ندارد. روزی نیست که دشمنان بیرونی با کمک عوامل داخلی با سیاه نمایی، قلب حقایق و عوام‌فریبی، مردم به مقابله با جمهوری اسلامی دعوت نکنند.
در دنیای بی در و پیکر امروزی، کشور ما با یک جنگ شناختی سنگین و تمام عیار درگیر است و دشمنان خارجی با کمک شبکه نفوذ و همکار در داخل، فروپاشی اندیشه، ادراک، باورها، آرامش، امید و اعتماد مردم را نشانه رفته است. کافی است کوچک‌ترین مستمسک و بهانه‌ای به دست رسانه‌های دشمن و رسانه‌های داخلی هم‌سو با دشمنان بیفتد تا بلافاصله با بزرگنمایی و قلب حقایق، از کاهی کوه ساخته و مسیر تضعیف و تسلیم نظام و در هم شکستن اندیشه و اراده مردم را دنبال کرده و برای کشور هزینه بتراشند. از دشمنان جز دشمنی انتظاری نیست، اما آن دسته از افراد حقیقی و حقوقی و به‌ویژه احزاب اصلاح‌طلب که خود را در داخل نظام تعریف می‌کنند متأسفانه در سیاه نمایی و دمیدن در کوره ناامیدسازی و تخریب اعتماد مردم به نظام، گوی سبقت را از دشمنان می‌ربایند. جریانی که تقریباً سه دهه گذشته عنان اختیار و اداره کشور را در دست داشته و با ناکارآمدی، سوءمدیریت، اشرافی‌گری، ترجیح منافع خود بر منافع ملی و... کشور را بار‌ها و بار‌ها به لبه پرتگاه حوادث برده و با فتنه‌های متعدد هزینه‌های گزاف و بعضاً جبران‌ناپذیر به کشور و مردم تحمیل نموده و مسبب وضع موجود است، امروز به هر بهانه‌ای مردم را به بی صبری دعوت می‌کند. در شرایط فعلی که همه قوای نظام متحد و همدل به میدان آمده و با تلاش برای جبران نقایص و رفع و دفع آثار زیانبار ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌های گذشته، مسیر آرامش افزایی، امیدآفرینی و اعتمادسازی را دنبال می‌کنند، بزرگنمایی مشکلات و دعوت مردم به بی صبری چه نفعی برای کشور دارد. به گفته زیدآبادی (چهره شاخص اصلاح‌طلب)، «اصلاح‌طلبان ۲۵ سال است که سردرگم و بی برنامه هستند. (اصلاح‌طلبان) زمانی که از قدرت رانده می‌شوند یا از حضور در آن بازمی‌مانند، عینک سفیدشان با عینکی کبود عوض می‌شود و دیگر همه‌چیز را یکسره سیاه و هر اتفاقی را غیرعادی و معطوف به بحران و فاجعه تعبیر می‌کنند.»
الگوی صبر بصیر با انگیزه الهی، اراده انقلابی، عزم جهادی، ایمان مستحکم، شجاعت علوی، حلم نبوی و برنامه ریزی دقیق عجین و همراه است. در شرایطی که مجموعه ارکان حاکمیت در هر سه قوه با همدلی و هماهنگی مثال‌زدنی با الگوی صبر بصیر پا در میدان خدمت گذاشته و مسیر امیدآفرینی، آرامش بخشی و اعتمادسازی را دنبال می‌کنند، رسانه‌های جریان مسبب وضع موجود با التهاب آفرینی و بزرگنمایی و غلبه حاشیه بر متن برخلاف مسیر حق، به ناامیدسازی و بی اعتماد کردن مردم مشغولند. روش مسببان وضع موجود فرصت طلبی از وقایع اتفاقیه برای جابه‌جایی جلاد و شهید جهت هموار کردن مسیر برای بازگشت به قدرت است در حالی که نمی‌دانند و بلکه می‌دانند که بر شاخه‌ای که خود نیز بر آن نشسته‌اند بن می‌برند. برجسته‌سازی و بزرگنمایی سخنی از یک مسئول عالی‌رتبه در یک سفر استانی با هدف حاشیه‌سازی و کم رنگ کردن آثار خدمت مسئولان، نه تنها حلاوت و شیرینی هم‌نشینی، همدلی، صمیمیت و مردمی بودن مسئولان را به کام مردم تلخ می‌کند بلکه بذر تردید، ابهام و دو دلی، ناامیدی، کینه و تنفر، و بی اعتمادسازی را در اندیشه مردم می‌کارد.
آنچه که در تبریز در جریان معارفه استاندار جدید اتفاق افتاد نیز تصویری روشن و دقیق و دلیلی محکم از نیاز جامعه به صبر بصیر است. بدون هر گونه پیش‌داوری، بررسی علل و عوامل و چرایی و چیستی حادثه را به مسئولان ذی‌ربط وامی‌گذاریم، اما پیامد‌های آن واقعه و حجم وسیع انتشار اخبار و شایعات دروغ و غیر واقعی و وارد آوردن اتهامات بسیار زشت به مسئولان، از جنگ شناختی دشمن برای درهم شکستن اراده مردم و نظام اسلامی، پرده برمی‌دارد. ادبیات امپراتوری رسانه‌ای دشمن و رسانه‌های احزاب مرعوب یا مجذوب و یا استخدام شده توسط دشمن در انتشار شایعات و دروغ‌های شاخدار و تهمت زنی و... ادبیات انتقام‌گیری از سپاه و نظام، ایجاد تردید در باور‌های مردم، پاشیدن بذر یأس و ناامیدی، ایجاد تنفر و کینه نسبت به مسئولان، رو در رو قرار دادن مردم در برابر مسئولان، زمینه‌سازی برای تحرکات خشن و آشوبگرانه و... و در یک کلمه زمینه‌سازی برای فروپاشی ادراکی و به تسلیم کشاندن مردم بود. این حجم از بی مسئولیتی، موقع نشناسی، خودخواهی و ترجیح منافع خود بر منافع نظام و مردم آن هم در زمان برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی، تابلویی زشت و آلوده از رفتار و عملکرد سرشاخه‌ها و افراد نشاندار احزاب مرعوب، مجذوب و مخدوم دشمن را تصویر کرده است.
همه مسئولان، احزاب سیاسی، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و همه دلسوزان و دغدغه داران و به طور کلی هر کس که به ایران سربلند و پیشرفته و آینده درخشان کشور می‌اندیشد باید بداند که چشم انداز و آینده نظام اسلامی حرکت به سوی تمدن بزرگ و نوین اسلامی است و روحیه بخشی و دعوت مردم به صبر بصیر و ایستادگی بر برابر مشکلات و پایداری در برابر فشار‌های دشمن، تکلیف عینی آحاد مردم و مسئولان است و هر گونه اختلال در این مسیر و ناکارآمد نشان دادن نظام و مأیوس کردن و بی اعتمادسازی مردم گناه و جرمی سخت و نابخشودنی محسوب می‌گردد. در شرایط حاضر برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور و رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم، کشور و مردم به آرامش و صبر بصیر نیاز دارند و ارکان نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی نظام در گام دوم انقلاب به رصد اوضاع و احوال کشور مشغول بوده و با اقدامات تحریک آمیز دشمنان بیرونی و عقبه داخلی آنان به شدت بر خورد خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار