کد خبر: 1066690
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

رپورتاژ آگهی/ به نقل از سایت همشهری، این روزها با توجه به نوسانات طلا خرید طلا و جواهر کمی پر ریسک به نظر می‌آید. امروزه دیگر نمی‌توان بخشی از درآمد ماهیانه را برای خرید طلا و جواهر کنار گذاشت و مردم تنها در مواقع لزوم دست به خرید طلا و جواهر می‌زنند. با این حال طلا همچنان گران قمیت‌ترین فلز و محبوب‌ترین آن‌ها در ساخت جواهرات می‌باشد.

مردم و به خصوص خانم‌ها علاقه زیادی به خرید طلا و استفاده از آن در طول روز دارند. به خصوص که امروزه طلا را در انواع طرح و رنگ‌ها طراحی و تولید می‌کنند و برای هر سلیقه‌ای طلا وجود دارد.

با این حال در هنگام خرید طلا و جواهر باید به یک سری نکات توجه ویژه‌ای داشت. یکی از نکات بسیار مهم در خرید طلا و جواهر تضمین بازگشت و تعویض کالا می‌باشد. از آنجایی که طلا و جواهرات از قیمت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند در صورتی که کالای خریداری شده دارای مشکل یا ایراداتی باشد، وجود چنین شرایطی می‌تواند کمک حال خریداران باشد. خصوصا اگر بخواهید طلا و جواهر مدنظر خود را به شکل آنلاین خریداری کنید وجود چنین شرایطی می‌تواند خیال‌تان را از خرید راحت‌تر کند.

ضمانت بازگشت در خرید طلا و گردنبند و دستبند طلا

چرا مردم علاقه خاصی به خرید طلا و جواهرات دارند؟

فلز طلا از دیرباز نزد انسان‌ها از ارزش خاصی برخوردار بوده است. طلا به دلیل کمیاب بودن و داشتن رنگ و ظاهری خاص و چشم نواز از همان ابتدا توانست که علاقه‌مندان و شیفتگان زیادری را پیدا کند. انسان‌ها به دلایل زیادی از طلا استفاده می‌کردند و با استفاده از طلا و جواهرات سعی در نشان دادن قدرت و جذابیت خود داشتند.

از ابتدای تاریخ پیدایش، انسان‌ها همواره علاقه‌مند بوده‌اند که از اشیاء خاص به عنوان جواهرات استفاده کنند. یافته‌های باستان شناسی نشان می‌دهد که انسان‌های اولیه ساکن در آفریقا در 75 هزار سال پیش از پوسته حلزون دریایی برای تزئین خود استفاده می‌کرده‌اند.

مصریان باستان نیز علاقه خاصی به استفاده از جواهرات و تجمل گرایی داشتند. آن‌ها از انواع فلزات قیمتی مانند طلا و نقره و انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در ساخت جواهرات خود استفاده می‌کردند. در کل می‌توان گفت که انسان از همان ابتدا بنا به دلایل مختلفی مانند همسریابی، نمایش جایگاه اجتماعی خود، نشان دادن قدرت و زیبایی به دنبال استفاده از طلا بوده است.

امروزه انواع طلا و جواهرات در مدل‌های مردانه، زنانه و بچه گانه تولید می‌گردند. طلا به دلیل داشتن رنگ منحصر به فرد و زیبایی خاصی که دارد به عنوان ماده اولیه در ساخت انواع منسوجات طلا مانند دست بند، گرنبند، انگشتر و سایر جواهرات استفاده شود. همچنین طلا به دلیل ارزشی که دارد به یکی از روش‌های سرمایه گذاری تبدیل شده است. بسیاری از افراد سرمایه مازاد خود را بر روی خرید طلا سرمایه گذاری می‌کنند. البته در سالیان اخیر به دلیل تغییرات بالای قیمت طلا کمتر کسی بر روی این فلز سرمایه گذاری می‌کند.

امروزه با اینکه قیمت طلا به صورت سرسام آوری رشد کرده است، اما همچنان علاقه‌مندان زیادی به دنبال خرید طلا و جواهرات ساخته شده از آن می‌باشند. یکی از راه‌های امن خرید طلا، خرید آن به صورت آنلاین می‌باشد. شما می‌توانید با رفتن به فروشگاه‌های آنلاین هر نوع جواهر طلای مد نظر خود را خریداری کنید. اما قبل از خرید باید به نکات مختلفی از جمله ضمانت بازگشت وجه، اصل بودن کالا و ارائه فاکتور رسمی دقت فرمایید.

ضمانت بازگشت در خرید طلا و جواهرات

بدون توجه به اینکه شما به چه شیوه‌ای طلای مورد نظر خود را خریداری می‌کنید، در صورتی که بدانید فروشنده ضمانت بازگشت در خرید طلا و جواهرات برای مشتریان خود در نظر گرفته است، با خیال راحت‌تری می‌توانید خرید خود را انجام دهید.

وجود ضمانت می‌تواند در خرید‌های آنلاین بسیار تاثیرگذار باشد و در روند خرید و تصمیم گیری مشتری تاثیرات مثبتی را بگذازد. معمولا مردم در هنگام خرید آنلاین استرس بیشتری نسبت به زمانی که به صورت حضوری خرید می‌کنند، می‌کشند. در صورتی که فروشگاه آنلاین شرایط و قوانینی را برای ضمانت بازگشت در خرید طلا و جواهرات قرار داده باشد، مشتریان بیشتری از او خرید خواهند کرد.

شما می‌توانید بررسی کنید که آیا فروشنده پس از خرید زمانی را برای بازگشت کالا یا تعویض آن در نظر گرفته است یا خیر. برخی از فروشگاه‌های آنلاین به مشتریان خود این اجازه را می‌دهند که اگر کالا به صورت خراب و یا اشتباهی برای او ارسال شده باشد بتواند در مدت زمان مشخصی اقدامات لازم جهت بازگرداندن محصول را انجام دهد.

ضمانت بازگشت در خرید طلا و گردنبند و دستبند طلا

بهترین فروشگاه برای خرید طلا و جواهر

فروشگاه‌های زیادی وجود داند که هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین در حال فروش طلا و جواهرات می‌باشند. در میان یکی از فروشگاه‌های قدیمی و معتبر فعال در این حوزه، فروشگاه آنلاین ربیعی می‌باشد. گالری ربیعی دارای دو شعبه در سطح شهره تهران می‌باشد که شعبه اول در مجتمع پالادیوم قرار دارد و شعبه دوم در مجتمع سون سنتر واقع شده است. در صورتی که تمایل به خرید طلا به شکل حضوری دارید می‌توانید از یکی از این دوشعبه دیدن فرمایید و محصولات خود را خریداری کنید.

گالری ربیعی محصولات خودش را به صورت آنلاین در دسترس مشتریان خود قرار داده است و می‌توان به صورت آنلاین محصول مورد نظر خودتان را خریداری نمایید. این فروشگاه تضمین بازگشت و تعویض محصولات خود را تحت شرایط خاص به مشتریان خود ارائه می‌دهد. محصولات گالری ربیعی شامل:

گردنبند طلا

گرنبندهای طلا شیک در انواع و مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند که با هر سلیقه‌ای جور در می‌آیند. در هنگام خرید گردنبند طلا به نکاتی همچون نوع چهره، بلندی و کوتاهی صورت و رنگ پوست خود دقت داشته باشید.

انگشتر طلا

این فروشگاه انواع انگشترهای طلا از برندهای معروف دنیا را به صورت نگین دار و بدون نگین به مشتریان خود ارائه می‌کند.

گوشواره طلا

گوشواره‌های طلا یکی از محبوب‌ترین جواهرات در بین بانوان به شمار می‌آیند. شما می‌توانید انواع گوشواره طلا را در طرح و ابعاد مختلف به صورت آنلاین خریداری کنید.

دستبند طلا

دست‌بندها انواع مختلف النگویی، زنجیری و ... را دارند که برخی از آن‌ها به همراه سنگ‌های قیمتی و برخی در کنار چرم کار شده‌اند.

نکات مهم در هنگام خرید طلا و جواهرات

در هنگام خرید از فروشگاه‌های آنلاین باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. اول اینکه همیشه از یک فروشگاه آنلاین شناخته شده و معتبر خرید خود را انجام دهید. فروشگاه‌های آنلاین زیادی مانند گالری ربیعی با آدرس https://rabieigallery.com/ وجود دارند که سالیان سال است در حال فعالیت در این زمینه می‌باشند.

در ضمن فروشگاه مد نظر شما باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد. معمولا در بخش انتهایی صفحه سایت به این نماد اشاره شده است که با کلیک کردن بر روی آن می‌توانید اطلاعاتی در مورد فروشگاه بدست بیاورید. نکته دیگر متصل بوده فروشگاه به درگاههای پرداخت معتبر می‌باشد. در صورتی که درگاه پرداخت غیر معتبر و عجیبی را مشاهده کردید، به هیچ عنوان اطلاعات خود را وارد نکنید و از آن سایت خارج شوید.

نکته دیگر داشتن فاکتور رسمی در هنگام فروش می‌باشد. فرقی نمی‌کند که فاکتور به صورت ماشینی چاپ شود یا اینکه به شکل دستی نوشته شود. شما حتما باید در هنگام خرید از فروشنده فاکتور دریافت نمایید.

امروزه طلا و جواهرات بدون فاکتور رسمی، ارزشی نخواهند داشت و شما نمی‌توانید آن‌ها را بدون فاکتور به فروش برسانید. در هر فاکتور باید یک سری نکات و بخش‌ها قرار داده شود. در هر فاکتور باید بخش‌هایی مانند سربرگ، مشخصات خریدار، اسم محصول، قیمت روز طلا، عیار طلا، اجرت ساخت طلا، سود تک فروشی، مالیات بر ارزش افزوده، قمیت نهایی و مهر فروشگاه را در خود داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار