کد خبر: 1066628
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
حمید استیلی هافبک پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان بازیکنان ایرانی را باهوش، توانمند و تاکتیک‌پذیر دانست.
حمید استیلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در مورد کنار رفتن پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و کسب اولین برد این تیم در لیگ برتر، اظهار داشت: شرایط لیگ قهرمانان با لیگ برتر متفاوت است و فوتبال ما از لحاظ امکانات، توان مالی و برنامه‌ریزی از کشور‌های عربی و شرق آسیا عقب‌تر است. متأسفانه پرسپولیس شرایط خوبی برای بازی با الهلال نداشت و با وجود اینکه دو سال به فینال لیگ قهرمانان رفته بود، اما مدتی پیش سه بازیکن مهم و اصلی خود را از دست داد و از طرفی در شرایط مسابقه هم قرار نداشت.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی باشگاه هم خوب نبود و قبل از رفتن به ریاض اتفاقاتی رخ داد که تمرکز کادر فنی و بازیکنان را به هم ریخت، ولی مسئله مهم این بود که پرسپولیس نتوانست قبل از بازی با الهلال بازی رسمی انجام دهد و اعتقاد من این است که فاصله پرسپولیس و الهلال سه گل نبود. به هر حال گاهی اوقات ممکن است چنین شرایط سختی برای یک تیم رقم بخورد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس همچنین خاطر نشان کرد: بعد از آن شکست جمع و جور کردن تیم سخت بود، ولی پرسپولیس خوشبختانه شروع خوبی در لیگ برتر داشت و توانست قهرمان جام حذفی را در خوزستان شکست بدهد. این برد می‌تواند پرسپولیس را در مسیر خوبی قرار دهد.

استیلی در پاسخ به این پرسش که آیا پرسپولیس می‌تواند برای ششمین فصل پیاپی قهرمان شود، گفت: بدون شک پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود، ولی پیش‌بینی از حالا زود است. با این حال تیم‌هایی مثل سپاهان، استقلال و گل‌گهر هم شانس خوبی برای قهرمانی هستند و از مدعیان قهرمانی به شمار می‌آیند. من معتقدم پرسپولیس و سپاهان شانس‌های اصلی هستند و باید منتظر رقابت جدی آن‌ها باشیم.

بازیکن پیشین تیم ملی در واکنش به بحث‌هایی که در چند روز گذشته میان دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی به وجود آمد، تصریح کرد: من معتقدم که در هر شرایطی باید حرمت‌ها حفظ شود. من بحث تاکتیک‌پذیر نبودن بازیکنان تیم ملی را نمی‌پذیرم و این موضوع منطقی نیست، چرا که ۹۰ درصد ترکیب تیم ملی را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که در اروپا بازی می‌کنند و همه آن‌ها باهوش، توانمند و تاکتیک‌پذیر هستند.

«نباید به اتفاقات اخیر دامن زد، چرا که تیم ملی نیاز به آرامش دارد.»، وی با بیان این جمله اظهار داشت: قطعاً بازیکنان ایرانی هم که به تیم ملی دعوت می‌شوند آنقدر سطح بالا هستند که تاکتیک‌پذیر باشند. شاهد مثال ما می‌تواند وحید امیری باشد که در هر پستی که از او استفاده می‌شود بهترین عملکرد را دارد. اعتقاد من این است که بازیکنان ایرانی فوتبالیست‌هایی باهوش و تاکتیک‌پذیر هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار