کد خبر: 1066580
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
مدیرعامل شرکت گاز استان خبر داد:
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: میزان مصرف گاز طبیعی کل استان در هفته آخر مهرماه 1400، 277 میلیون مترمکعب بود که این رقم در مدت مشابه با سال گذشته هشت درصد افزایش داشت.

حسن افتخاری با اعلام این خبر افزود: در همین تاریخ ۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری و صنایع خرد استان مصرف شده که در این بخش هم ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش مصرف ثبت شد.

وی گفت: میزان مصرف گاز کل استان در هفته گذشته یعنی از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه ۲۷۷ میلیون مترمکعب بوده که این رقم در سال گذشته ۲۵۶ میلیون مترمکعب بوده است. در این بخش نیز امسال ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش مصرف داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: در هفته گذشته بخش خانگی و تجاری و صنایع خرد استان ۱۶۲ میلیون مترمکعب گازطبیعی معادل ۶۰ درصد گاز کل استان را مصرف کردند. پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز طبیعی استان در روز‌های سرد امسال تا حدود ۶۵ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

به‌گفته افتخاری بیشترین میزان مصرف گاز طبیعی در نیمه دوم سال مربوط به بخش خانگی و عمومی است که با همراهی مردم در صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف، بی‌شک زمینه پایداری گاز طبیعی در همه بخش‌ها فراهم خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی شرکت گاز خراسان رضوی برای ورود به فصل سرد سال هم خبر داد و افزود: در فصول سرد تامین پایدار گاز طبیعی مصرفی بخش خانگی و عمومی در اولویت است، امیدواریم با تعامل، استمرار و تقویت تعاملات و مصرف بهینه گاز طبیعی علاوه بر گرمابخشی خانه‌های هم استانی‌های عزیز امکان تامین حداکثری گاز طبیعی مورد نیاز بخش‌های صنعتی نیز فراهم شود.

این مقام مسئول با اشاره به حوادث سالانه ناشی از نشت گاز طبیعی در بخش خانگی اظهار کرد: شهروندان همین امروز مسیر دودکش وسایل گرمایشی همانند بخاری را بررسی کنند؛ تقریبا ۷۰ تا ۸۰ درصد حوادث گازگرفتگی به مشکلات دودکش وسایل گازسوز مربوط است.

یادآور می شود؛ شرکت گاز استان خراسان رضوی وظیفه تامین گازطبیعی دو میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک را در بخش‌های مختلف برعهده دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار