کد خبر: 1066574
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان :
حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی گفت: خاستگاه نهج البلاغه باید مسجد باشد در این صورت همه مردم با حضور کامل می‌توانند از نهج البلاغه بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی اظهار کرد: روزانه در مساجد چندین صفحه قرآن تلاوت می‌شود از این رو نهج البلاغه هم باید در کنار قرآن قرار بگیرد تا مردم با حکمت‌ها و فرمایشات امیرالمومنین (ع  ) بیشتر آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جامع پایتختی نهج البلاغه برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه با حضور دانشگاه‌های پنج کشور مسلمان می باشد و مجری این برنامه دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان است.

وی ادامه داد: محورهای این کنگره ؛ پژوهشی و در قالب مقاله خواهد بود همچنین موارد مقدماتی این کنگره مانند پوستر و سایت است که اقدامات خوبی در راستای اطلاع رسانی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در همه شهرستان‌های استان اصفهان تا زمان برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه همایش‌هایی توسط دانشگاه‌های آزاد اسلامی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

به گفته وی، کنگره بین المللی نهج البلاغه همرمان با میلاد امیرالمومنین(علیه السلام) ۲۵ بهمن ماه با موضوع انسان در تراز نهج البلاغه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه برنامه‌های برگزاری کنگره بین المللی نهج البلاغه در چهار سطح پیش بینی شده است، افزود: در بخش ملی برنامه‌ها در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور و در بخش استانی در سطح استان اصفهان و در بخش کاشان هم تنها در این شهرستان برنامه‌ها اجرا خواهند شد.

وی هدف از برگزاری این کنگره را توجه دنیا به مقام آقا امیرالمومنین(علیه السلام)، ترویج و تبلیغ نهج البلاغه و بهره مندی جامعه اسلامی از نهج البلاغه دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: برنامه‌های درخصوص نهج البلاغه در موضوعات مختلف، اصناف، مردمی، خانواده و نهادهای جوانان نمود و بهره مندی بیشتری دارد.

وی گفت: سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استان اصفهان به مرکزیت شهرستان کاشان را به عنوان پایتخت نهج البلاغه انتخاب کرد، از این رو تلاش میکنیم تا نهج البلاغه را در حوزه تعمیق، تبلیغ و ترویج پیش ببریم.

حجت الاسلام معتمدی بیان کرد: طی دو سال گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا حوزه فرهنگ و هنر آسیب‌های فراوانی متحمل شد از این رو با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته‌های حمایتی برای اقشار آسیب دیده فرهنگ و هنر در حال اجرا است.

در این برنامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان نیز گفت: بخشی از برنامه‌ها به صورت ملی در حال سیاستگذاری و برنامه ریزی است در بخش ملی راه اندازی و پشتیبانی سامانه اینترنتی پایتخت نهج البلاغه ایران از جمله اقداماتی است که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار داده تا براساس این برنامه مجموعه نکات و موضوعات طراحی و پیش بینی شود.

میثم نمکی گفت: برگزاری مسابقه بزرگ میراث پدری در فضای مجازی توسط یکی از موسسات مجری به دنبال آن است که در فضای مجازی با بهره گیری از ظرفیت مفاهیم و مضامین نهج البلاغه آحاد مردم را با این موضوع آشنا کند.

وی اضافه کرد: حمایت مادی و معنوی از تولید و چاپ پایان نامه‌های ممتاز و کاربردی در موضوع معارف نهج البلاغه و انتخاب برترین پایان نامه‌های سال نهج البلاغه در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها محوریت مناسبی در این برنامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان گفت: انتشار چهار فصل نامه با موضوع نهج البلاغه و امام علی (علیه السلام) که با زوایا و جلوه‌های مختلف به این کتاب پرداخته خواهد شد.

وی افزود: برپایی محافل شب‌های شعر در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

نمکی بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی شعر نهج البلاغه در کاشان و تکریم از فعالان وپیشکسوتان نهج البلاغه، حمایت از مسابقات حفظ کلمات قصار نهج البلاغه و نیز راه اندازی دو باب کتابخانه تخصصی نهج البلاغه در اصفهان و کاشان و جشنواره خوشنویسی نهج البلاغه با رویکرد هنری و استفاده از ظرفیت هنرمندان از جمله برنامه‌های پایتختی نهج البلاغه است.

وی گفت: مساجد پایگاه‌های مطمئنی برای تر‌ویج نهج البلاغه و فعالیت‌های دینی و قرآنی هستند از این رو راه اندازی صد جلسه اجمالی در خصوص نهج البلاغه در مساجد برنامه ریزی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان درپایان سخنان خود از راه اندازی بیست خانه نهج البلاغه خبر داد و گفت: در این خانه‌ها مکتب نهج البلاغه در حوزه ترجمه، قرائت و تفسیر ترویج خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر