کد خبر: 1066563
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان:
امیر زاغیان در گفت‌وگو یی با اشاره به اینکه رودخانه خواستگاه تمدن بشری است، اظهار داشت: بدون شک با خشک شدن رودخانه اثری از تمدن باقی نخواهد ماند و این پدیده کمترین پیامد خشکی زاینده‌رود است که اگر همین روند ادامه یابد اصفهان شاید تا ۱۵ سال آینده متروکه شود.

    به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین اصفهان، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: فرونشست زمین به مرور سبب مهاجرت از شهر اصفهان و کاهش رونق ساخت و ساز می‌شود و بر این اساس سایر شهرها و استان‌های همجوار با شوک مهاجرپذیری و کلانشهر اصفهان با رکود مواجه می‌شود.

   زاغیان با بیان اینکه فرونشست به صورت مستقیم بر قیمت مسکن تأثیر نمی‌گذارد اذعان داشت: این عارضه بر کاهش تقاضای مسکن تأثیر خواهد داشت و کاهش تقاضا به نوبه خود بر کاهش قیمت تأثیر می‌گذارد.

    وی با اشاره به اینکه در طرح مسکن مهر حبیب‌آباد پیش از انجام پروژه، تراکم خاک منطقه بررسی شد و مستندات آن موجود است تصریح کرد: دلیل تخلیه شهرک نیروهوایی نیز فرونشست نبوده ومشکلات مالکیتی موجب خالی از سکنه شدن آن است لذا باید دقت شود تا لیبل فرونشست زمین در مناطق مستند باشد زیرا اگر برچسب فرونشست بر زمین منطقه‌ای زده شد آنجا حتماً خالی از تقاضا می‌شود.

    زاغیان اظهار کرد: عوامل بیرونی و درونی مهمی در ایجاد تمایل افراد برای خرید زمین در یک منطقه تأثیر گذارد است و همانطور که مردم در مجاورت دکل‌های برق، سایت‌های آلوده دفع زباله یا کارخانجات پتروشیمی و نیروگاه‌ها علاقه‌ای به خرید زمین ندارند بی تردید اقبالی هم برای خرید زمین‌هایی که فرونشست دارد، نخواهند داشت و این امر باعث کاهش قیمت زمین و مسکن به دلیل کاهش تقاضا می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: عمر مفید کالای مسکن به عوامل زیادی بستگی دارد اما شاید در ذهن مردم عمر مفید این کالا 50 سال در نظر گرفته شود لذا با این ذهنیت اگر قرار باشد خانه‌ای تولید و ساخته شود بی تردید مردم محلی را انتخاب می‌کنند که فرونشست ندارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر