کد خبر: 1066391
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛
نیکبخت، به روند مطلوب واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون 72درصد جامعه هدف علیه بیماری کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش جوان از لرستان، محمدرضا نیکبخت، امروز(2آبان)، در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی که با حضور آیت الله مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، اظهارداشت: تاکنون تعداد ۵۵۵ هزار و ۹۹۲ مورد نمونه گیری کرونا انجام شده که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۶۵۱ مورد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به بستری شدن ۷۱ هزار و ۵۰۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان، افزود: در مجموع تاکنون دو هزار و ۵۶۷ لرستانی بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه استان لرستان کمترین آمار مرگ و میر نسبت به سطح کشور را دارد، خاطرنشان کرد: آمار ابتلا و فوتی ها بر اثر این بیماری در لرستان نسبت به سطح کشور پایین است.

دکتر نیکبخت در ادامه به روند مطلوب واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۷۲ درصد جامعه هدف علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته تعداد ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز، ۵۲۵ تخت دائم و موقت بیمارستانی، ۸۲ تخت ویژه، هفت دستگاه «سی تی اسکن»، پنج دستگاه«ام آر آی» پنج واحد آزمایشگاه کرونا pcr و یک عدد دستگاه «سی تی آنژیوگرافی» برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در بیمارستان‌های استان کمبود اکسیژن وجود نداشته و ندارد، گفت: در دو سال گذشته امکانات و تجهیزات متعددی برای استان خریداری شده و در بیمارستان‌های استان مستقر شده‌اند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار