کد خبر: 1066265
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید: این کشور راننده کافی ندارد و به همین خاطر قرار است از سربازان ارتش برای حمل و نقل کالا در این کشور استفاده شود.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دولت آمریکا می‌خواهد از گارد ملی این کشور برای حل مشکل کمبود راننده کامیون و بحران در چرخه تأمین کالا در این کشور استفاده کند.

جوبایدن شب گذشته در این‌باره گفت: نبود راننده کامیون کافی باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در آمریکا شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاخ سفید می‌خواهد از نیرو‌های گارد ملی برای راندن کامیون‌ها در آمریکا استفاده کند، گفت: پاسخ من بله است. اگر ما نتوانیم تعداد راننده کامیون‌ها را افزایش دهیم این کار را انجام خواهیم داد.

یک روز پیش بود که دبیر انجمن راننده کامیون‌های آمریکا طی مصاحبه‌ای با CNN گفت: آمریکا با کمبود ۸۰ هزار راننده کامیون مواجه است. اگر چه این رقم بسیار بالاست، اما حتی نسبت به دوران پیش از کرونا هم ۳۰ درصد افزایش یافته، چرا که در آن زمان با کمبود ۶۱ هزار و ۵۰۰ راننده کامیون مواجه بود.

دلیل راننده کامیون در آمریکا این است که از یک طرف برخی از آن‌ها این کار را کنار گذاشته‌اند و برخی دیگر نیز بازنشست شده‌اند و این در حالی است که تقاضا برای حمل و نقل در این کشور افزایش یافته است.

بحران در حوزه حمل و نقل باعث جدی‌تر شدن اخلال در چرخه تأمین کالا در سراسر آمریکا شده و حتی در برخی از حوزه‌ها قیمت‌ها را بالا برده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار