کد خبر: 1066241
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
ارتش اتیوپی اعلام کرد که در حمله نیروی هوایی این کشور به منطقه تحت کنترل شورشیان در «تیگرای» یک مرکز آموزش نظامی تخریب شده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: اتیوپی اعلام کرده که نیروی هوایی این کشور مرکز آموزش نظامی را در «مکله» مرکز «تیگرای» که منطقه تحت کنترل شورشیان است، منهدم نموده است.

وزارت خدمات ارتباطات در همین رابطه گفت که حمله هوایی مذکور یک مرکز آموزشی نظامی را که قبلا متعلق به دولت فدرال بود، هدف قرار داده است.

طبق اعلام وزارت خانه مذکور، هدف جایی است که جبهه آزادی بخش خلق تیگرای (TPLF) ماه‌هاست که به آموزش و سازماندهی شورشیان این گروه پرداخته است.

همچنین یکی از مقامات جبهه آزادی بخش تیگرای، دولت اتیوپی را متهم کرد که برای بازپس گیری این مناطق از آن‌ها متوسل به کشتن غیرنظامیان شده است.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت که غیرنظامیان بی گناه در حملات هوایی این هفته آسیب دیده اند.

پیشتر نیز دفتر روابط خارجی منطقه تیگرای اتیوپی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ارتش این کشور با مشارکت نیرو‌های محلی حملات گسترده‌ای را علیه جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای آغاز کرده است.

طبق بیانیه مذکور، دولت آدیس آبابا تاکید کرده است که تلاش برای بازپس گیری تیگرای ادامه دارد.

عملیات ارتش اتیوپی با کمک جنگنده ها، پهپادها، تانک، موشک و همچنین نیرو‌های زمینی صورت می‌گیرد.

دفتر روابط خارجی منطقه تیگرای از جامعه بین المللی خواسته است تا اقدامات مشخصی را برای متوقف کردن ارتش اتیوپی که آن‌ها را «نیرو‌های نسل کشی» می‌نامد، انجام دهد.

آبی احمد، نخست‌وزیر اتیوپی هفته گذشته پس از تشکیل کابینه جدید از برنامه ریزی برای آغاز حمله جدید علیه تیگرای خبر داده بود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار