کد خبر: 1066213
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به جدیدترین تصمیم پارلمان اروپا برای تعمیق روابط با تایوان در خصوص هرگونه تلاش برای تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی چین هشدار داد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) در واکنش به درخواست پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا به منظور تقویت همکاری با تایوان خواستار توقف هرچه سریع‌تر اقدامات و بیانیه‌هایی شد که حاکمیت و تمامیت ارضی چین را تضعیف کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، ونبین در کنفرانس خبری خود ضمن هشدار به کشور‌های غربی در خصوص هرگونه تلاش برای مداخله در امور داخلی مربوط به چین گفت: «پارلمان اروپا باید هرچه سریع‌تر اظهارات و اقدامات مربوطه‌ای را که به حاکمیت و تمامیت ارضی چین خدشه وارد می‌کند، متوقف کند و از تحرکات و تقابل دست بردارند».

این دیپلمات چینی با دفاع از سیاست چین واحد گفت: «تن‌ها یک چین در جهان وجود دارد. تایوان بخش جدایی‌ناپذیر از قلمرو چین است. جامعه بین‌الملل اصل چین واحد را به رسمیت شناخته است و اساس روابط چین و اتحادیه اروپا همین اصل است».

وانگ ونبین با اشاره به این موارد در ادامه افزود: «این یک ویژگی و اعمال نفوذ بد است. چین به شدت آن را محکوم و اعتراض خود را ابراز می‌کند. ما با جدیت از تمامی طرف‌های مربوطه می‌خواهیم که عزم، اراده راسخ و توانمندی خارق‌العاده مردم چین برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی‌اشان را تضعیف نکنند».

اوایل روز گذشته (چهارشنبه)، نمایندگان پارلمان اروپا از تایوان به عنوان یک شریک کلیدی اتحادیه اروپا در اقیانوس هند و آرام شدند و بر لزوم گشترش روابط تجاری و اقتصادی میان اتحادیه اروپا و تایوان تأکید کرده بودند و از کمیسیون اروپا درخواست کردند تا همکاری‌ها با تایوان را افزایش دهد.

طبق گزارش تاس، نمایندگان پارلمان اروپا همچنین بر لزوم پایه‌گذاری توافقنامه سرمایه‌گذاری دوجانبه جدید تأکید کردند.

چین در حالی به این اقدام تحریک‌آمیز اروپا واکنش نشان داده است که ۴۵۰ نماینده پارلمان اروپا به طرح پایه‌گذاری توافقنامه سرمایه‌گذاری دوجانبه جدید با تایوان رأی مثبت دادند و تنها ۲۶ نفر با آن مخالفت کردند و ۶۶ نماینده پارلمان اروپا نیز به آن رأی ممتنع دادند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار