کد خبر: 1066176
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در پانزدهمین اجلاس مجازی سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز مشهور به کریدور تراسیکا حضور پیدا کرد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شهرام آدم‌نژاد با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا- آسیا- قفقاز، موسوم به تراسیکا به شکل مجازی و به میزبانی جمهوری بلغارستان با حضور جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌های عضو در روز جاری پنجشنبه ۲۹ مهر ماه گفت: نشست امروز متعاقب سلسله نشست‌های کارشناسی طی یک سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: این نشست با رویکرد روان‌سازی و افزایش ترانزیت و ظرفیت‌سازی توسعه ترانزیت در کشور‌های عضو، ارتقای کریدور تراسیکا به یک کریدور دیجیتال، همچنین استانداردسازی فرآیند‌های مرزی و تسهیل عبور از مرزها، برگزار شد و اسناد و مدارک لازم به عنوان ملاک‌عمل همکاری کشور‌ها به ویژه در بازه زمانی ۴ سال آینده مبادله شد.

آدم‌نژاد درباره دستاورد‌های این نشست اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز (تراسیکا) به عنوان عضو هیئت حسابرسی دبیرخانه برای ۳ سال آینده از سوی اعضا، انتخاب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در این رویداد، همچون رویداد‌های مشابه منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌ونقل و به ویژه گسترش همکاری‌های حمل‌ونقلی و ترانزیتی با کشور‌های همسایه حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه هرگونه همگرایی منطقه‌ای که در بکارگیری بیشتر از ظرفیت‌های جغرافیایی و زیرساختی جمهوری اسلامی ایران و روان‌سازی ترانزیت از این قلمروی پهناور و مستعد مؤثر باشد کماکان با جدید پیگیری می‌شود.

گفتنی است، تراسیکا کریدور حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی است که کشور‌های اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می‌کند و ۱۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان اعضای اصلی آن هستند. جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۹ به عضویت این کمیسیون بین دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد می‌شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار