کد خبر: 1066107
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
فولاد – پرسپولیس، مصاف قهرمانان و آغازی سخت
پرونده هفتـه نخست بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس) ساعت ۱۸ عصر روز جمعه و با مصاف فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه فولاد آره‌نا بسته می‌شود.
دنیا حیدری

پرونده هفتـه نخست بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس) ساعت ۱۸ عصر روز جمعه و با مصاف فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه فولاد آره‌نا بسته می‌شود.
پرسپولیس بعد از نمایشی ضعیف و پرانتقاد در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال در عربستان حالا با وجود تمام حاشیه‌ها، انتقاد‌ها و البته مشکلات بجا مانده از مدیران قبلی عصر جمعه برابر فولادی به میدان می‌رود که قرار بود پیش از شروع رقابت‌های این فصل لیگ برتر در سوپرجام برابرش صف‌آرایی کند.

رویارویی پرسپولیس با فولاد در هفته نخست لیگ بیست و یکم را می‌توان فینالی زودهنگام خواند. دیداری که هم برای مدافع عنوان قهرمانی سخت است و هم برای قهرمان جام حذفی. جدا از داستان کری‌های دو تیم طی سال‌های گذشته که گاهاً نتایج جالب توجهی را به دنبال داشته حالا هم پرسپولیس و هم فولاد با شرایطی متفاوت از قبل مقابل هم قرار می‌گیرند. پرسپولیس بعد از افتضاحی که در عربستان برابر نماینده سعودی‌ها به بار آورد در شرایط چندان جالب توجهی به سر نمی‌برد و همین مسئله باعث نگرانی هوادارانش شده است، به طوری که بسیاری تصور می‌کنند دوران اوج پرسپولیس به پایان رسیده و البته برخی نیز شکست مفتضحانه برابر الهلال را نتیجه عدم آمادگی تیم می‌دانند. با وجود این بازی با فولاد تا حدی می‌تواند ثابت کند که نتیجه رقم خورده مقابل الهلال اتفاقی بیش نبوده یا پرسپولیس به راستی از آن آمادگی ایده‌آلی که طی سال‌های گذشته این تیم را صاحب یک نایب‌قهرمانی و پنج قهرمانی متوالی در رقابت‌های لیگ برتر کرد دور است.
نیمکت‌نشینی کامیابی‌نیا که به تازگی از بند مصدومیت رهایی یافته و نمایش ضعیف اسدی و استفاده از پهلوان در پستی غیرتخصصی که نه در حمله سودمند بود و نه در دفاع، سردردگمی خط دفاع که به درگیری لفظی نعمتی و لک انجامید و نشان از استرس و تنش بالای نفرات تیم داشت در کنار ضعف خط حمله‌ای که حتی حضور آل‌کثیر، عبدی و پاکدل هم نتوانسته رفع و رجوعش کند، می‌تواند در فولاد آره‌نا کار دست سرخپوشان بدهد و اگر یحیی در این اندک زمان کوتاه فکری برای سروسامان دادن به اشتباهات محرز تیمش نکرده باشد و به ترکیبی متفاوت از آنچه باخت مقابل الهلال را رقم زد، نرسد بی‌شک در همین گام نخست در اهواز و برابر فولاد نیز به مشکل برمی‌خورد.

البته فولاد هم آن تیم فصل گذشته نیست که با عبور از سد استقلال در فینال جام حذفی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد تا ششمی در لیگ را جبران کند. این تیم با تغییرات بسیاری مواجه شده که مهم‌ترین آن جدایی نکونام و سپردن سکان هدایت آن به دست عبدالله ویسی است. مربی که آخرین قهرمانی را قبل از سلطه تمام نشدنی پرسپولیسی‌ها بر لیگ و قبضه قهرمانی‌های آن به دست آورد، اما با استقلال خوزستان، نه فولادی که بعد از لیگ سیزدهم و سال ۹۳-۹۲ دیگر دستش به جام قهرمانی در لیگ برتر نرسیده و حالا امیدوار است با آخرین سرمربی قهرمان لیگ بتواند بر سلطه سرخپوشان پایتخت بر رقابت‌های لیگ برتر پایان دهد و طلسم هشت ساله خود را بشکند و به عنوان قهرمانی دست یابد. هدف بزرگی که پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی در گام نخست می‌تواند استارت خوبی برای دستیابی به آن باشد. اما نکته مهمی که شاید بتواند کمک شایانی باشد برای میزبان، حضور خواکین آلبرتو، مربی اسپانیایی است که در دوران حضور کالدرون در پرسپولیس به مغز متفکر این تیم تبدیل شده بود و تمرینات سرخپوشان در ورزشگاه شهید کاظمی بر اساس تفکرات او انجام می‌شد، کسی که روی نیمکت فولاد و کنار دست ویسی می‌نشیند. مربی که می‌تواند چالشی جدی برای تیم نه‌چندان آماده یحیی باشد. اما مسئله مهم این است که اگرچه پرسپولیس مهره‌های تأثیر‌گذاری، چون مغانلو، کنعانی‌زادگان یا نوراللهی را از دست داده، اما فولاد هم به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش نتوانست آنطور که می‌خواست بازیکن جذب کند و به گفته گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه که روزی بر مسند مدیریت سرخپوشان نیز تکیه زده بود، وقتی هم این پنجره باز شد دیگر بازیکن آزادی نبود که فولاد اقدام به جذب آن کند و از این بابت در مضیقه است.

پیروزی در این بازی برای هر دو تیم اهمیت بالایی دارد، نه فقط برای اینکه شروع پرقدرت لیگ می‌تواند آن‌ها را برای رسیدن به هدف‌شان یاری کند، بلکه در واقع فولاد چهار سالی است که در حسرت برتری مقابل پرسپولیس است و آخرین برد این تیم برابر سرخپوشان پایتخت به آخرین برد فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس به ۲۱ بهمن ۹۷ برمی‌گردد که این تیم با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. نوراللهی، عبدی، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا و مهدی ترابی نفراتی هستند که طی چند سال گذشته دروازه فولاد را باز کرده‌اند و جز نوراللهی همه همچنان در ترکیب پرسپولیس حضور دارند و می‌توانند بار دیگر برای سرخپوشان مقابل فولاد گلزنی کنند. البته به شرط آنکه ویسی که استاد روحیه و انگیزه دادن به شاگردانش است اجازه دهد تا مدافع عنوان قهرمانی با دست پر زمین بازی را ترک کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار