کد خبر: 1066079
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد که بازیکنانی که از طرف باشگاه‌های‌شان در اختیار تیم ملی المپیک قرار نگیرند، محروم خواهند شد.
 مهدی مهدوی‌کیا اسامی ۲۵ بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی فوتبال امید و حضور در مسابقات انتخابی قهرمانی اسیا اعلام کرده که ۱۱ تیم لیگ برتری و سه تیم لیگ دسته یک با وجود آغاز مسابقات باید بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

برخی از تیم‌ها از جمله استقلال با ۴ بازیکن، پیکان با سه بازیکن و همین‌طور چند تیم دیگر مانند فجرسپاسی و ذوب آهن دو بازیکن در تیم ملی دارند که برخی از این بازیکنان در ترکیب تیم‌های باشگاهی خود چهره‌های تاثیرگذاری می‌روند.

هم‌چنین با توجه به آغاز اردوی تیم ملی از امشب تا دهم آبان، این ۲۵ بازیکن به مدت حدود ۱۲ روز در اختیار کادرفنی هستند و نمی‌توانند در هفته دوم بازی‌ها تیم‌های باشگاهی خود را همراهی کنند. همین موضوع طی دیروز و امروز با برخی اعتراض‌ها از سوی مربیان همراه شده و آن‌ها اعتقاد دارند که جدایی این بازیکن و حضورشان در تیم ملی، به تیمشان ضربه می‌زند.

سهیل مهدی، مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال، در واکنش به گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور نداشتن برخی از بازیکنان تیم ملی امید در اردوی این تیم برای مسابقات پیش‌رو به سایت فدراسیون فوتبال گفت: همه‌ی باشگاه‌ها موظف هستند که بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی امید قرار دهند، در غیر این صورت بازیکنان تیم مورد نظر که در اردوی تیم المپیک شرکت نکنند حتما با جریمه روبه‌رو خواهند شد و کمیته انضباطی درباره آن باشگاه و بازیکن تصمیم خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر هم نمونه‌هایی از این دست اتفاق افتاده بود که برای بازیکنان یا باشگاه‌هایی که با تیم امید همکاری نکردند پرونده تشکیل شد و به کمیته انضباطی ارجاع داده شد و آن‌ها از انجام بازی در لیگ برتر محروم شدند.

مهدی در پایان گفت: انتظار می‌رود باشگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با تیم‌های ملی که قرار است از آبروی فوتبال ایران در رقابت‌های بین‌المللی دفاع کنند، داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته و در لیگ هفدهم استقلال از این ناحیه ضربه خورد. حضور نداشتن بازیکنانی مانند مجید حسینی، امید نورافکن و مهدی قایدی در تمرینات تیم ملی امید با مخالفت منصوریان منجر به محرومیت این بازیکنان شد که با عصبانیت سرمربی استقلال همراه بود.

برنامه بازی‌های تیم ملی امید به این شرح است:

دوشنبه ۳ آبان

ایران- نپال/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) - استادیوم دوشنبه

پنجشنبه ۶ آبان

لبنان- ایران/ ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) - استادیوم دوشنبه

یکشنبه ۹ آبان

ایران- تاجیکستان/ ساعت ۱۹ به وقت محلی (۱۴:۳۰ به وقت تهران) – استادیوم دوشنبه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار