کد خبر: 1066048
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
مدیرکل استاندارد لرستان خبر داد؛
قنبریان، گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون 20 آسانسور در دستگاه‌های دولتی، مراکز تجاری و مسکن مهر به علت غیراستاندارد بودن پلمب شدند.

به گزارش جوان از لرستان، مرضیه قنبریان، امروز(28مهر)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سازمان ملی استاندارد در چهار محور استاندارد سازی، تأیید صلاحیت، اندازه شناسی و ارزیابی انطباق فعالیت که همگی حوزه تخصصی استاندارد هستند فعالیت می‌کند.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: سازمان استاندارد بر اساس قوانین تعریف شده در راستای تأمین سلامت و امنیت مردم تلاش می کند.

وی با بیان اینکه ۳۳۰ واحد فعال تحت پوشش استاندارد هستند، عنوان داشت: از این تعداد ۳۹ درصد واحد صنایع دستی، ۲۸ درصد صنایع ساختمانی، خودرو، برق و …تحت نظارت این سازمان فعالیت دارند.

قنبریان با بیان اینکه از محصولات هنگام تولید و عرضه آنها به بازار بر اساس دستورالعمل و قوانین به صورت ادواری نمونه برداری انجام می شود، خاطرنشان کرد: بازرسی و نمونه گیری هر سه ماه یک بار انجام می‌شود و در صورت نیاز این زمان کاهش می یابد.

وی یادآور شد: نظارت استاندارد بر مصالح ساختمانی آغاز می‌شود که پروانه فعالیت توسط دستگاه‌های ذیربط صادر شده باشد.

مدیرکل استاندارد لرستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال ۳۹۱ مجوز تاییدیه استاندارد آسانسور صادر شده است، عنوان داشت: اعتبار تاییدیه آسانسورهای نصب شده یک ساله است.

وی با بیان اینکه آسانسورها باید در طول سال هر سه ماه یک بار باید توسط شرکت تأمین و نگهداشت بازرسی چک شوند، گفت: از ابتدای تیرماه تا کنون ۲۰ آسانسور در دستگاه‌های دولتی، مراکز تجاری و مسکن مهر به علت غیراستاندارد بودن و در راستای جلوگیری از به مخاطره افتادن جان مردم پلمب شده‌اند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار