کد خبر: 1066003
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دو شنبه شب به صراحت از حزب قوات‌اللبنانیه و رئیس آن به عنوان طیفی خطرناک یاد کرد که در پی ایجاد جنگ داخلی در کشور است. نصرالله اگرچه تأکید کرد که حزب‌الله در پی ورود به این سناریو نیست، اما در موضع‌گیری که به وسیله آن معادله بازدارندگی داخلی ایجاد کرد، گفت که با در اختیار داشتن ۱۰۰ هزار نیرو، می‌تواند با هر توطئه‌ای مقابله کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دو شنبه شب به صراحت از حزب قوات‌اللبنانیه و رئیس آن به عنوان طیفی خطرناک یاد کرد که در پی ایجاد جنگ داخلی در کشور است. نصرالله اگرچه تأکید کرد که حزب‌الله در پی ورود به این سناریو نیست، اما در موضع‌گیری که به وسیله آن معادله بازدارندگی داخلی ایجاد کرد، گفت که با در اختیار داشتن ۱۰۰ هزار نیرو، می‌تواند با هر توطئه‌ای مقابله کند.
سیدحسن نصرالله در سخنانی به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص)، به صراحت به سیاست خودداری از تنش‌آفرینی حزب‌الله اشاره کرد و گفت: «برخی می‌خواهند اهالی حومه ضاحیه بترسند. برخی می‌خواهند اهالی عین الرمانه و فرن الشباک فکر کنند که اهالی ضاحیه دشمن‌شان هستند. وقتی رئیس این حزب تمام مسیحیان لبنان را خطاب قرار می‌دهد می‌خواهد آنان را بترساند. ما بر اساس منش‌مان نمی‌خواهیم با هیچ طرفی در کشور تنش ایجاد کنیم.» وی در ادامه تأکید کرد که در سال‌های اخیر حزب قوات‌اللبنانیه برای خودش دشمن‌تراشی کرد و با اعلام اینکه رویداد‌های پنج شنبه به آغاز مرحله‌ای جدید منجر شد، گفت: «امروز در لبنان حزب‌الله هدف اول است. شهدای حادثه پنج شنبه از حزب‌الله و امل بودند. حزب قوات‌اللبنانیه در تمام مواضعش حزب‌الله را دشمن اصلی می‌داند. این حزب برایش مهم نیست که در مشکل‌آفرینی‌هایش عده‌ای قربانی شوند، آن‌ها معتقد هستند که جنگ داخلی باعث تغییرات جمعیتی می‌شود.»
از خدمات به داعش تا تهمت به حزب‌الله
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به طیفی از اقدامات قوات‌اللبنانیه از جمله اینکه این حزب در سال ۲۰۱۷ خدماتی را در زمینه ایجاد جنگ داخلی به السهبان، وزیر سابق عربستان سعودی ارائه داد، گفت: «رئیس حزب قوات‌اللبنانیه [ سمیر جعجع]می‌خواهد برای شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی، مسیحیان در ترس باقی بمانند. همسر او در رویداد‌های پنج شنبه حضور داشت، مواضع او [جعجع]و نمایندگانش، تلاش کامل برای نبرد بود، ما در روز پنج شنبه خودمان را به ارتش و حکومت لبنان سپردیم، حزب قوات اللبنانیه مرتکب جنایات روز پنج شنبه شد.»
نصرالله همچنین به مواضع خصمانه علیه حزب‌الله هم پرداخت و تأکید کرد که تلاش‌ها برای معرفی حزب‌الله به عنوان دشمن، توهم، تهمت و دروغ است. ضمن اینکه حزب قوات‌اللبنانیه پوشش برای تروریست‌های سوریه تأمین می‌کرد؛ آن‌هم وقتی داعش و النصره شهر‌های مسلمان و مسیحی را تهدید می‌کردند. حزب‌الله حامی مسلمانان و مسیحیان بود و نیرو‌های حزب [جعجع]پشتیبان داعش و النصره!» وی تصریح کرد: «گروه‌های تکفیری و وهابی که سازمان اطلاعات عربستان سعودی آن را اداره می‌کند، مسیحیان را از عراق کوچ دادند، حزب‌الله و امل تهدیدی برای مسیحیان نیستند. حزب نیرو‌های لبنانی از هیچ حمله یا اقدامی برای شکست دادن تفاهم حزب‌الله و جریان ملی آزاد در سال ۲۰۰۵ دریغ نکرد.»
۱۰۰ هزار نیرو داریم و ضعیف نیستیم
دبیرکل حزب‌الله در موضع‌گیری تند خطاب به حزب قوات‌اللبنانیه گفت: «برای اولین بار اعلام می‌کنم حزب‌الله بدون حامیانش به تنهایی بیش از ۱۰۰ هزار رزمنده مسلح دارد که می‌تواند کوه‌ها را جابه‌جا کند. شما با کی می‌خواهید بجنگید؟! ما بعد از جنایت روز پنج شنبه سکوت کردیم، اما ما ضعیف نیستیم و نترسیدیم بلکه به‌خاطر اهداف‌مان سکوت کردیم رئیس حزب نیرو‌های لبنانی ادب داشته باشید و عاقل باشید و درس عبرت بگیرید از گذشته.»
سیدحسن نصرالله یادآور شد: «در صورتی که در این پرونده خیانتی روی دهد، موضوع شکل دیگری خواهد یافت و ما اجازه نمی‌دهیم خون شهدا هدر رود، خود را در پرونده تحقیق درباره حادثه بندر بیروت پس از آنکه در آن متهم شدیم، ذی ربط می‌دانیم. می‌خواهیم واقعیت را درباره انفجار بندر بیروت بدانیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار