کد خبر: 1065989
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

پسر جوانی که در درگیری برادر کوچکترش را به خاطر آشپزی به قتل رسانده‌بود، پس از ۵۰‌روز فرار به دام افتاد. متهم در بازجویی‌ها مدعی شد که قصد قتل را نداشته است.
به گزارش جوان، ساعت‌۱۳ روز یک‌شنبه هفتم شهریور ماه امسال به مأموران پلیس تهران خبر رسید پسر جوانی در درگیری با برادرش به قتل رسیده است. با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری‌۱۵۹ بی‌سیم راهی محل حادثه که خانه قدیمی دو طبقه‌ای در جنوب تهران است، شدند. مأموران داخل حیاط با جسد مرد ۴۰‌ساله‌ای به نام آرش روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به شکمش به قتل رسیده‌بود.
تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت مقتول لحظاتی قبل به خاطر آشپزی با برادرش درگیری مرگباری را رقم زده‌است که در جریان آن خودش به قتل می‌رسد. بدین ترتیب همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی قاضی مصطفی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی در محل به تحقیق پرداختند. بررسی‌ها نشان داد خانه قدیمی دو اتاق در طبقه‌اول دارد که در یکی از اتاق‌ها قاتل و در اتاق دیگر آن خواهرش زندگی می‌کند و در طبقه دوم نیز مقتول همراه دوبرادر و مادر ۷۰‌ساله‌اش زندگی می‌کرده‌است. لحظه حادثه مقتول از طبقه بالا برای آشپزی به آشپزخانه که داخل حیاط قرار دارد می‌آید که با اعتراض برادر کوچکترش به نام کیومرث روبه‌رو می‌شود و درگیری رخ می‌دهد.
قاتل فراری
یکی از اعضای خانواده به مأموران گفت: این خانه ارثیه پدری‌مان است که من و مادرم همراه سه‌برادرم در آن زندگی می‌کنیم. برادر کوچکترم مدتی بود که اصرار داشت خانه را بفروشیم و هر کدام سهممان را بر داریم و تنها زندگی کنیم، اما برادر بزرگم همیشه مخالفت می‌کرد و همین موضوع باعث اختلاف آن‌ها شده بود.
کیومرث به آرش گفته بود که حق ندارد برای آشپزی به داخل حیاط بیاید، اما دقایقی قبل آرش به داخل آشپزخانه رفت و قصد داشت آشپزی کند که کیومرث به او اعتراض کرد و با هم درگیر شدند. وقتی درگیری آن‌ها بالا گرفت برادر کوچکترم چاقویی برداشت و به آرش زد و بعد هم به سرعت فرار کرد.
دستگیری قاتل
همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه مأموران پلیس کیومرث را به اتهام قتل برادرش تحت تعقیب قرار دادند. در بررسی‌های فنی مشخص شد کیومرث پس از قتل به یکی از شهر‌های جنوبی کشور گریخته‌است و در آنجا هم هر روز محل زندگی‌اش را تغییر می‌دهد که به دام مأموران گرفتار نشود. در حالی که ۵۰‌روز از حادثه قتل مرد جوان گذشته‌بود به مأموران پلیس تهران خبر رسید که کیومرث از شهرستان دزفول به تهران برگشته‌است و به صورت مخفیانه در یکی از محله‌های جنوبی تهران زندگی می‌کند. مأموران پلیس در تحقیقات تخصصی محل تردد متهم را شناسایی کردند و روز دوشنبه ۲۷‌مهرماه وی را داخل خیابان در حالی که صورتش را پوشانده بود، دستگیر کردند.
اعتراف به قتل
متهم پس از انتقال به اداره پلیس با اظهار پشیمانی به قتل برادرش اعتراف کرد.
وی گفت: من هر روز سر کار می‌رفتم و خسته و کوفته به خانه بر می‌گشتم، اما برادرم بیکار بود و همیشه در خانه‌مان بهانه‌گیری می‌کرد. او به اتاق من سرک می‌کشید و در کار‌های من دخالت می‌کرد و گاهی هم با هم مشاجره لفظی می‌کردیم. روز حادثه برای آشپزی به آشپزخانه داخل حیاط آمده بود که با هم درگیر شدیم و من ناخواسته چاقویی برداشتم و به طرفش پرت کردم که به او اصابت کرد و به قتل رسید. پس از این حادثه خیلی ترسیده بودم و به شهرستان دزفول فرار کردم تا اینکه چند روز قبل به تهران برگشتم و دستگیر شدم.
متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار