کد خبر: 1065977
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
امروز، تقابل گل‌گهر بدون سرمربی با تراکتور کریمی
آبی‌های پایتخت با آرامشی نسبی فصل را مقابل یک تیم تازه‌وارد آغاز می‌کنند. ادامه بازی‌های هفته اول فصل جدید لیگ برتر امروز با انجام سه بازی پیگیری می‌شود و استقلال در آزادی پذیرای هوادار است. در عین حال باید حواسمان به سیرجان هم باشد، جایی که گل‌گهر این شهر به مصاف تراکتور می‌رود.
شیوا نوروزی

سرویس ورزشی جوان آنلاین: آبی‌های پایتخت با آرامشی نسبی فصل را مقابل یک تیم تازه‌وارد آغاز می‌کنند. ادامه بازی‌های هفته اول فصل جدید لیگ برتر امروز با انجام سه بازی پیگیری می‌شود و استقلال در آزادی پذیرای هوادار است. در عین حال باید حواسمان به سیرجان هم باشد، جایی که گل‌گهر این شهر به مصاف تراکتور می‌رود.

برای استقلالی که هشت سال از آخرین قهرمانی‌اش در لیگ برتر می‌گذرد، بالای سر بردن جام قهرمانی از نان شب هم واجب‌تر است. این خواسته هواداران تنها در شرایطی محقق خواهد شد که تیم فرهاد مجیدی مثل فصل پیش اسیر حواشی نشود و مدیریت از کادر فنی حمایت کند. با تمدید سه ساله قرارداد سرمربی قرار است تا ۱۴۰۳ مجیدی سکاندار استقلال باشد.

بازی با تیم هوادار در هفته نخست لیگ قرعه خوبی برای آبی‌ها محسوب می‌شود. از زمانی که مدیرعامل جنجالی استعفا داده و آجرلو نفر اول مدیریت باشگاه شده، استقلال با آرامشی نسبی و با حداقل حاشیه به کارش ادامه داده است. روشن کردن تکلیف کادر فنی و تمدید قرارداد مجیدی بهترین اتفاق برای آبی‌های پایتخت بود تا سرمربی در فصل نقل و انتقالات تیم را تمام و کمال با سلیقه خود ببندد. البته این فصل تیم تهرانی به همان اندازه که یار جدید به خدمت گرفت بازیکن هم از دست داد. نفراتی از جمله قایدی، دیاباته، اسماعیلی و نادری جدا شدند تا پر کردن جای خالی آن‌ها به دغدغه اصلی فرهاد تبدیل شود. با اینکه طرفداران آبی از سال ۹۲ منتظر تکرار قهرمانی هستند، ولی هنوز زود است که استقلال را یکی از مدعیان بدانیم. کوین یامگا بازیکن کامرونی – فرانسوی فعلاً تنها بازیکن خارجی است که با آبی‌ها قرارداد امضا کرده و مهدی‌پور هافبک مصدوم استقلال هم به بازی اول نمی‌رسد.
هوادار یکی از تازه‌وارد‌های لیگ است که تاکنون سابقه حضور در دسته برتر را نداشته است. این تیم بعد از موفقیت در لیگ یک به همراه نساجی موفق به صعود شد. منتها مشکلات مالی این تیم را حسابی تحت فشار قرار داده تا جایی که خبر‌هایی در خصوص فروش باشگاه نیز منتشر شد و رضا عنایتی، مالک قبلی تیم را به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه فناوری هیرکانیا واگذار کرد. البته او همچنان سرمربی هوادار است و به عنوان یک استقلالی امروز مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. محمد قاضی و ابوالفضل عکاشه بهترین گلزنان بنفش‌پوشان هستند. هدف اصلی تیم عنایتی بقا در لیگ برتر است.

سرمربی استقلال در اولین نشست خبری فصل با طعنه به مدیران قبلی باشگاه از مصطفی آجرلو تشکر کرد. فرهاد مجیدی با تأکید بر اینکه قبل از شروع فصل بخشی از مطالبات بازیکنان پرداخت شده، گفت: «نمی‌خواهم در مورد فصل گذشته صحبت کنم. برای فصل جدید با توجه به تغییر مدیریت و تیم، فکر می‌کنم تیم خوب و جوانی داریم. الان زمین تمرین داریم و بازیکنانم دیگر تا ۱۲ شب منتظر نمی‌مانند که بدانند زمین تمرین کجاست. در کل باید بگویم با وجود مشکلاتی که داشتیم، کادر مدیریت جدید، چالش‌ها را به حداقل رساند.» مجیدی با اشاره به بازی با تیم عنایتی به هواداران قول داد آن‌ها را خوشحال کند: «امیدوارم بازی‌هایی ارائه دهیم که هواداران را خوشحال کند. من و بازیکنانم تمام تلاش خود را برای موفقیت استقلال انجام می‌دهیم. تیم هوادار تیمی است که تازه به لیگ برتر آمده است. شناخت زیادی از این تیم نداریم. هوادار انگیزه زیادی مقابل استقلال دارد و این کار ما را سخت می‌کند. من با بازیکنانم صحبت کرده‌ام، چیزی که در کل باید بگویم این است که بازی سختی داریم.»
رضا عنایتی، سرمربی هوادار همانطور که انتظار می‌رفت رویارویی با تیم سابقش را سخت خواند: «چه موقعی که من مقابل استقلال بازی کردم و چه الان که به عنوان سرمربی حضور دارم، دیدار با استقلال برایم خیلی دشوار بوده است. با تیمی بازی داریم که سختکوش و جنگنده است. با توجه به بازیکنانی که به خدمت گرفتیم و تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه، امیدوارم نمایش خوبی داشته باشیم. بازی‌های اول لیگ خیلی سخت است، چون تیم‌ها از هم شناخت ندارند. ما هم تغییرات زیادی داشتیم و بازیکنان مختلفی را جذب کردیم. اعتقاد دارم بازیکنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.»

متمول‌ها بدون در اختیار داشتن سرمربی خود به مصاف نماینده فوتبال آذربایجان می‌روند. گل‌گهر برخلاف بسیاری از تیم‌ها با چالش‌های اقتصادی روبه‌رو نیست و به نظر می‌رسد که این تیم امسال هم خود را یک مدعی می‌داند. امیر قلعه‌نویی همچنان هدایت تیم را برعهده دارد، ولی به دلیل محرومیت حق نشستن روی نیمکت را ندارد. گل‌گهر فصل پیش به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید و حتی از صعود به لیگ قهرمانان هم باز ماند. در آن سوی میدان تراکتورسازان با فیروز کریمی پا به میدان می‌گذارند. در حال حاضر مسن‌ترین سرمربی لیگ روی نیمکت پرشور‌ها می‌نشیند. قرمز‌های تبریز روز‌های پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشتند، تغییرات مداوم مدیریتی و کادر فنی، هواداران را سردرگم و ناراضی کرده است. پس از استعفای کمالوند، بلافاصله کریمی جایگزینش شد و در اولین حضور او به عنوان سرمربی، تراکتورسازی مقابل النصر عربستان شکست خورد و از صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان بازماند. تیم چهارم فصل گذشته هم بازیکنان اصلی‌اش از جمله دژاگه، فخرالدینی و شجاعی را از دست داده و هم به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالات از گرفتن بازیکنان جدید بازمانده است. نبرد گل‌گهر – تراکتورسازی به نوعی تقابل تفکرات ژنرال و فیروز هم محسوب می‌شود.
صنعت نفت در آبادان به استقبال ذوب‌آهن می‌رود. نفتی‌ها فصل پیش توفیقی نداشتند و مدیران باشگاه علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی انتخاب کرده بودند. ذوبی‌ها نیز که به سختی از سقوط فرار کردند فصل را با مهدی تارتار آغاز می‌کنند به این امید که این مربی، سبزپوشان را به روز‌های اوج بازگرداند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار