کد خبر: 1065972
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
رییس کمیته ملی المپیک گفت: المپیک توکیو پایان دنیا نیست و نباید به واسطه آن از برخی فدراسیون‌ها انتقام بگیریم.
 رضا صالحی امیری در برنامه کمیته در بازی‌های پیش رو بیان کرد: چند رویداد در یک سال آتی در پیش داریم. اول المپیک زمستانی است که سرپرست آن نظریان، رییس فدراسیون اسکی است. چند جلسه برگزار کردیم و چارچوب اعزام ورزشکاران اعلام شد. کاروان محدود است، چون تعداد سهمیه ایران محدود است. احتمالا چند وایلد کارت خواهیم داشت. در اسفند بازی‌های داخل سالن آسیا در تایلند است و پنج جلسه کادر سرپرستی برگزار شد. سهمیه هر فدراسیون مشخص شده است. پیش بینی می‌کنیم با اعزام کاروان کیفی نتیجه خوبی در بازی‌ها بگیریم و ارزیابی ما کسب نتیجه بهتر نسبت به دوره‌های قبل است. شرط اعزام ما کاروان کیفی و کسب احتمال کسب مدال بالای ۸۰ درصد است. نتایج جلسات باید مجددا ارزیابی شود. اعلام قطعی رشته‌ها و تعداد اعضای کاروان در آینده نزدیک اعلام می‌شود. الان مرحله اول بررسی‌های کارشناسی داخل کمیته انجام شد. ارزیابی مرحله دوم در آبان است و ورزشکاران و کادر فنی اعلام می‌شود.

او ادامه داد: رویداد سوم بازی‌های کشور‌های اسلامی است که برای ما اهمیت زیادی دارد. یک ماه بعد از آن بازی‌های آسیایی است. بازی‌های آسیایی اهمیت بالایی برای ما دارد و انتظار نتیجه بهتر نسبت به بازی‌های آسیایی جاکارتا داریم. اکثر فدراسیون‌ها اردوهایشان را آغاز کرده اند. همه فدراسیون‌ها بعد از المپیک توکیو اردوهایشان را آغاز کرده اند. ارزیابی ما این است که کشتی، تکواندو، قایقرانی و کاراته نتایج خوبی بگیرند. کشتی در داخل سالن، کشور‌های اسلامی و بازی‌های آسیایی خواهد درخشید
و رویداد آخر بازی‌های آسیایی جوانان در آبان است و تمام نیرو‌های خود را بسیج کرده ایم. سرپرست‌ها در آینده نزدیک معرفی می‌شوند و هماهنگی را وزارت ورزش انجام داده است.

صالحی امیری در مورد راضی نبودن ورزشکاران از عملکرد چهار سال گذشته کمیسیون ورزشکاران گفت: کمیسیون ورزشکاران از کمیسیون‌های ۱۸ گانه کمیته ملی المپیک است. همه کمیسیون‌های ما فعال هستند. به طور طبیعی کمیسیون‌ها فراز و فرود دارند. کمیسیون ورزشکاران در اولویت‌های کمیته ملی المپیک است. باید از زحمات سوریان، ساعی و میراسماعیلی تشکر کنم. بعد از انتخابات سعی می‌کنیم تحرک بیشتری در کمیسیون وجود داشته باشد و از طرفی باید به کمیسیون ورزشکاران بیشتر توجه کنیم.

او در مورد حضور در انتخابات و آغاز فرایند ثبت نام کاندیدا‌ها تاکید کرد: هنوز به جمع بندی و تصمیم برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک نرسیده ام و هر زمان تصمیم بگیرم به اصحاب رسانه اعلام می‌کنم. دلایل حضور یا عدم حضور را اعلام می‌کنم. چه من باشم چه نباشم کمیته ملی المپیک مسیر خود را می‌رود و قائم به فرد نخواهد بود. از دی ماه برنامه برای برگزاری انتخابات آغاز می‌شود و نیمه اول بهمن انتخابات برگزار می‌شود.

صالحی امیری در مورد انتقاداتی که به متن اساسنامه فدراسیون‌ها وارد می‌شود هم گفت: متن اساسنامه را دیدم. قانون مصوب مجلس و لازم الاجراست و با روح منشور المپیک در تضاد نیست. باید تلاش کنیم با درک شرایط، منشور المپیک و قوانین داخلی، وفاق و همراهی داشته باشیم. شخصا مشکلی برای اجرای اساسنامه نمی‌بینم.

او در مورد حمایت از فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی قبل نتیجه خوب گرفتند، تاکید کرد: ما همه فدراسیون‌ها را به هیات اجرایی دعوت می‌کنیم و بر اساس ارزیابی هیات اجرایی مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند. ما برای المپیک ۱۱۲ میلیارد برای رشته‌های المپیکی هزینه کردیم و باورمان این است که نتایج حاصله قابل دفاع است. در آغاز کسب سهمیه المپیک درگیر کرونا شدیم. سپس تغییرات اقتصادی بود.

صالحی امیری ادامه داد: تزلزل میزبان برای برگزاری المپیک از دیگر مشکلات بود و شرایط نامطمئن بود. از طرفی حوادثی پیش آمد که ما را از چند طلای واقعی دور کرد مثلا سهراب مرادی شانس طلای قطعی ما دچار حادثه شد. عباسعلی مصدوم شد. بهمن عسگری طلایی ما بود که بی جهت از دست رفت. دیسک احسان حدادی مشکل پیدا کرد. تعدادی از مدال‌های قطعی ما از دست رفت. وزنه برداری به خاطر مشکلات گذشته دچار چالش شد و با دو سهمیه به المپیک رفت و با وجود این موانع نتایجی که حاصل شد، قابل دفاع است و کارشناسان اذعان داشتند که بهترین نتیجه کیفی حاصل شد.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد اعلام نشدن ارزیابی خود از عملکرد فدراسیون‌ها در المپیک توکیو گفت: چند جلسه جمع بندی عملکرد المپیک توکیو را انجام دادیم و حتما باید جلسه‌ای بگذاریم و مساله را رسانه‌ای کنیم، اما کمیته ملی المپیک دنبال انتقام و تخریب فدراسیون‌ها نیست. توکیو پایان دنیا نیست و نباید باعث شود به واسطه آن از برخی فدراسیون‌ها انتقام بگیریم. باور دارم که باید از هر شکستی، پیروزی جدیدی خلق کنیم. تکواندو از بحران المپیک خارج و وارد فضای جدید شد و تیم جدیدی که پولادگر به نمایش گذاشت، شانس کسب کرسی‌های بهتر در آسیا دارد. با واکاوی شکست‌ها باید مسیر پیروزی را ایجاد کنیم و با تخریب به جایی نمی‌رسیم.

صالحی امیری در مورد ارتباط با فدراسیون فوتبال در مورد تیم امید تصریح کرد: ما با فدراسیون فوتبال هیچ اختلافی نداریم و در مسیر همکاری و تلاش برای حضور تیم امید در المپیک آتی هستیم. تفاهم نامه همکاری داریم و به قوت خودش باقی است، اما کمیته در فرایند مسائل فنی تیم امید ورود نمی‌کند. ما با مشورت و هماهنگی، حمایت لازم را خواهیم داشت. از اول نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال خوشبین بودم و هستم. فوتبال از اولویت‌های ورزش قهرمانی است، چون جوانان زیادی به آن گرایش دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار