کد خبر: 1065934
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:
ابوالفضل قربانی با بیان اينکه افکار عمومی را با کار و ارتباط با مردم اقناع کنید، گفت: درب اتاق همه اعضای شورای شهر به روی مردم باز است.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین اصفهان،نایب رئیس شورای اسلامي شهر اصفهان، در چهاردهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای خنثی کننده بسیاری از توطئه‌ها در راستای شکاف تفرقه بین مسلمان ارزیابی می‌شود که ثمرات زیادی هم داشته است.

وی بیان کرد موضوع وحدت نه تنها ارتباط با امت اسلامی مذهبی که در دین اسلام وجود دارد و  همه امورات ضروری در این برهه، مهمترین کاری که مسلمین باید توجه داشته باشند توجه به وحدت، همبستگی برای کاستن از مشکلات عدیده ای است که در کشور وجود دارد ؛ طبق فرمایشات امام راحل (ره) وحدت رمز پیروزی و موفقیت  است، در استان و شهر ما همه مدیران و مسئولین به این توجه ویژه داشته باشند. قطعا با همراهی استاندار ،نمایندگان مجلس و دیگر مدیران، مسائلی که مردم بخاطرش ناراحت هستند برطرف شود اگر تفرقه در این ارتباط ایجاد شود مشکلات برطرف نمی‌شود و انرژی صرف پرداختن به همدیگر می‌شود.

وی افزود:: هر آنچه کاری که انجام می‌دهیم باید در سایه وحدت باشد اگر چه وجود نظرات مختلف امری بدیهی است افراد می‌توانند نظرات مختلف داشته باشند؛ بدخواهان بدانند با اقدامات و کار مسموم در شورای شهر و مدیریت شهر  بخواهند اخلال ایجاد کنند،  اعضای شورای شهر پخته و بالغ تر هستند که فردی یا افراد و گروه هایی در بینشان شکاف ایجاد کنند؛ آن ها بهتر است که به فکر عملکرد خودشان باشند و از مردم عذرخواهی کنند. به جای ایجاد اختلاف در صفوف نیروهای انقلاب به فکر عذرخواهی باشند و فکر نکنند علملکرد ضعیف‌ خود را لاپوشانی کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در بعضی رسانه ها اعضای شورای شهر  به دسته بندی یا نفرات در سمت دیگر گذاشته اند، مردم به این مسائل توجه نکنند شورا در  وظایف خودش متحد و منسجم عمل می کند ؛ ممکن است در یک موضوع تعدادی مخالف و موافق باشند اما در موضوع دیگر جمعی دیگری در موضوعات‌ دیگر همه یکنواخت هستند. به دنبال چه هستید؟ این آب در هاون کوفتن است و این را هم توجه داریم که این مطلب کار فتنه گران و بدخواهان است ، اعضای شورای می‌داند دنبال این مسائل نمی‌روند، اگر بعضی وقت‌ها حرفی نمی‌زنیم چون ارزشی قائل نیستیم.

قربانی گفت: درب اعضای شورای شهر برای ارائه نظرات باز است، مردم به راحتی می‌توانند با اعضای شورای شهر ارتباط برقرار کنند ما نسبت به افکار عمومی توجه ویژه داریم اما به دنبال بازی بچه گانه نخواهیم رفت .

قربانی با اشاره به گرامیداشت روز جهانی نابینایان و عصای سفید افزود: باید این قشر مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد، از مدیریت شهری می خواهیم  نسبت به مباحث آنها توجه بیشتری داشته باشند، ممکن  است بعضی مسائل باشد که عزیزان را آزرده خاطر کند از عبور و مرور در و توجه به حقوق به آنها و  ارتباط  مردم با آن ها ، امر ضروری است که امکانات بیشتری در اختیار آن ها قرار دهیم؛  مناسب سازی فضایی ها برای اقشار توان خواه در حال انجام است اما کافی نیست.

وی در صحن علنی به روز تربیت بدنی و تجلیل از بانوان عضو تیم ملی که در تیم های سپاهان و ذوب آهن نیز حضور دارند قدردانی کرد و گفت: مدیریت شهری به این موضوع توجه لازم دارد و در بودجه های سالیانه رقم های قابل توجهی برای مباحث ورزش و سلامت وجود دراد.  در این 4 سال توجه بیشتری  نیز می شود یکی  از وظایف اصلی ما سلامت مردم است. همچنین از مربی تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد و  اقدام محمدرضا گرایی  که مدال تبدیل به گمنام تقدیم کرد، تشکر می کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای مردم در باغ رضوان گفت: در یک سال و نیم گذشته به دلیل بیماری کرونا افزایش آمار مرگ و میر  حجم کار در باغ رضوان زیاد شده، این افراد هر روز با افرادی که در سوگ عزیزانشان هستند باید سرویس و خدمات بهتری ارائه  شود. با تشکر از پرسنل و کارکنان باغ رضوان وظیفه خود را با حجم زیاد به خوبی انجام دادند. مواردی است که مردم شکایت دارند که باید به آن ها رسیدگی شود.

قربانی اظهار داشت:  مشکلات، کمبودها و مقرراتی که سبب نارضایتی  مردم شده در فاز جدید باغ رضوان و قطعات تازه تاسیس  که دسترسی سخت و همجواری با سازمان بازیافت و امکاناتی که ندارد، می‌طلبد مجموعه شهرداری نسبت به این مشکلات ورود کند.

در ادامه عباس حاج رسولی‌ها پیرامون مسائل و معضلات اصلی کنونی موجود در کشور و شهر اصفهان اظهار داشت: روی سخنم با دولت محترم و عزیزان شورا است که در شرایط حاد کنونی کشور ما در سه موضوع ازدواج، اشتغال و مسکن با مشکل جدی مواجه هستیم. اکنون یکی از دلایل عمده ازدواج نکردن جوانان اشتغال است که این بحث به ویژه برای جوانان تحصیلکرده به گره‌ای کور تبدیل شده است که در این راستا از آقای استاندار و رئیس جمهور می‌خواهم که در برنامه‌ای بلند مدت برای آن چاره‌ای اندیشند.

وی افزود: مسکن از دیگر معضلات کنونی کشور است که مدتها پیش گفتم که دیگر صدسال طول می‌کشد که کسی بتواند صاحب مسکن شود، باید در حوزه مسکن نیز فکری کرد چرا که قابل حل است. قصد نداریم که همه این کار را بر دوش دولت بگذاریم چرا که با کمک شهرداری‌ها و خیرین در کنار دولت شعار رئیس جمهور که ساخت سالانه یک میلیون مسکن بود نیز عملی می‌شود و باید گفت آینده‌ای که در حوزه مسکن دیده می‌شود بسیار نگران کننده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه در بحث تکریم ارباب رجوع خواستارم که همه کارکنان در مدیریت شهری و شهرداری‌ها موازین اخلاقی را با مردم در نظر گیرند، بیان کرد: با رعایت این موضوع بسیاری از مسائل و مشکلات ما حل خواهد شد.

وی یکی از دلایل کاهش ساخت مسکن را مشکلات موجود در دریافت پروانه ساخت دانست و تصریح کرد: نباید با وجود این حجم از نیروی متخصص در شهرداری انجام این فرایند به بیش از یک ماه به طول انجامد.

حاج رسولی‌ها پیرامون بحث فرونشست در اصفهان، گفت: از دیگر مشکلات کلیدی موجود مبحث فرونشست زمین در اصفهان است. حتما باید منارجنبان، عالی‌قاپو و بناهای تاریخی از میان رود تا همگی جدی گیرند؟! به ریشه این موضوع که بازگردیم به آب می‌رسیم. بحث آب موجود در بهشت آباد تاکنون در نه در مجلس شورای اسلامی و نه در دولت حل نشده است.

وی افزود: همفکری سران سه قوه راه حل این موضوع است. استاندار پیشین بسیار پیگیرموضوع آب شد اما به نتیجه‌ای نرسید و اکنون نگرانیم که استاندار کنونی هم نتواند بحث آب را حل کند. تنها جایی که می‌توان امیدوار بود مصوبه سران سه قوه است که با در دستور کار خود گذاشتن تکلیف اصفهان را مشخص کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: اگر آب جاری شود فرونشست، اشتغال، گردشگری که بسیار در اقتصاد موثر است حل می‌شود. خواهشمندم که استاندار بخواهند بحث آب در دستور کار سران سه قوه قرار گیرد و به نوعی تکلیف اصفهان پس از 20 سال مشخص شود.

سپس رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سطح شهر املاکی متعلق به شهرداری است که مدیریت شهری از آن بی‌خبر است؛ بانک اطلاعاتی املاک باید به صورت ويژه تکمیل شود.

غلامحسین صادقیان اظهار داشت:  در بازدیدی که  از بعضی مناطق داریم اهالی محل به شهرداری مراجعه می‌کنند که تکلیف برخی از ملک‌ها مشخص شود.

وی افزود: مدیریت شهرداری از وجود ملک اطلاعی ندارد، در سطح شهر املاکی متعلق به شهرداری است که مدیریت شهری از آن بی خبر است و باید بانک اطلاعاتی املاک به صورت ويژه تکمیل شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: این املاک باید تکمیل و به روزسانی شود و می‌توان از ظرفیت ثبت املاک و افرادی که در دروه‌های مختلف آنجا بوده‌اند کمک گرفت که به روز شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر