کد خبر: 1065908
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با رویدادهای فرهنگی موجب مهارت‌افزایی نسل‌های بعدی می‌شود.

سیدقاسم ناظمی، در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، افزود: باید تلاش کرد تنوع رویدادهای فرهنگی و هنری در استان و تبریز بیشتر شود.

وی اظهار کرد: زندگی در زیست بومی که دارای تنوع فعالیت های فرهنگی هنری است بهتر بوده و این مهارت باید به نسل بعد و کودکان و نوجوانان آموزش داده شود چراکه شهری که در آن رویدادهای فرهنگی هنری فراوان باشد، زندگی متفاوت تری قابل تجربه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا کودکان و نوجوانان با دیدن آثار برتر این گروه سنی خود را در جایگاه داوری نیز محک بزنند.

ناظمی با بیان اینکه کرونا مجال نداد شهروندان بیشتری از این رویداد بهره مند شوند، ادامه داد: ایجاد این فرصت و فضا در شهر اتفاق مبارکی بوده و امید است که با همت نهادهای فرهنگی و انجمن های فرهنگی هنری تبریز و عموم هنرمندان این عرصه تنوع و تعدد رویدادها افزایش یابد تا در آن ها ستاره هایی بدرخشند که آینده فرهنگ و هنر استان را روشن کنند.

وی یادآوری کرد: اگر فرصتی فراهم شود تا کودکان، نوجوانان و جوانان از مهارت های فرهنگی بهره گیرند به طور قطع آینده درخشانی را در حوزه فرهنگ و هنر منطقه و استان شاهد خواهیم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رحمت در سال های گذشته در تبریز و تربیت فیلمسازان جوان با استعداد و هنرمندان مطرح در این عرصه گفت: برای پرورش استعدادها در این عرصه باید به عنوان متولیان فرهنگ و هنر تعداد و تنوع رویدادهای فرهنگی را افزایش داد.

ناظمی، با تاکید بر توجه و ایجاد فرصت برای درخشش استعدادهای نهفته در این عرصه، افزود: امروز زمانه ای است که باید به استعداد افراد توجه شود تا بتواند در مسیر علاقه خود قدم بردارد تا شاید هنرمندی جهانی شود.

وی اظهار داشت: از این قدم های موثر در این راستا، برگزاری چنین جشنواره ها و همایش هایی است تا بتوان تبریز را به شهری بالنده در عرصه فرهنگ و هنر تبدیل کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر