کد خبر: 1065870
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
فرمانده انتظامی پایتخت:
محبوبه قربانی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت که مأموران پلیس پایتخت در جریان ۳۲۰‌عملیات جداگانه موفق شدند ۱۰۷‌باند سرقت را متلاشی و ۷۸۶‌سارق و مالخر را بازداشت کنند. سردار حسین رحیمی با بیان این که ۶۳‌درصد سارقان بازداشت شده سابقه‌دار هستند تأکید کرد که این طرح به درخواست مردم برای نگرانی‌های مطرح شده بابت سرقت منازل اجرا شده‌است. وی به سارقان هشدار داد که پلیس پایتخت آرامش آن‌ها را سلب خواهد کرد.
سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح مشترک مقابله با سارقان منازل که توسط مأموران پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری انجام شد به گلایه مردم از وقوع سرقت منازل اشاره کرد و گفت به دنبال نگرانی‌های ایجاد شده توان خود را برای برخورد با سارقان منازل به کار گرفتیم و در ۴۸ ساعت گذشته ۷۸۶ سارق را بازداشت کردیم. وی ادامه داد: بسیاری از سارقان بازداشت شده بعد از ارتکاب سرقت در تهران به شهرستان‌های مختلف گریخته‌بودند که همه آن‌ها بازداشت شده‌اند. وی در مورد اموال کشف شده از سارقان هم توضیح داد در حال حاضر ۷۲۰‌فقره سرقت از منزل کشف شده‌است. اموال کشف شده هم شامل بیش از ۳۰‌کیلو طلا، مقدار زیادی ارز، ساعت‌های گرانقیمت، ده‌ها دستگاه لپ‌تاپ و بیش از ۱۰۰‌مورد گوشی تلفن همراه،۵۰‌تخته قالیچه ابریشمی نفیس، اسناد و امول باارزش دیگر است. سردار رحیمی گفـت: در ۳۲۰‌مورد عملیات انجام شده ۸۷۶‌سارق که در قالب ۱۰۷‌باند فعالیت می‌کردند، بازداشت شدند. وی گفت که ۶۳‌درصد متهمان بازداشت شده از مجرمان سابقه‌دار هستند.
رئیس پلیس تهران بزرگ تأکید کرد: ما رویکرد جدیدی را در طرح‌های پلیس شروع کرده‌ایم و آن رویکرد موضوع محور است و از همین رو با سرقت‌هایی که بیشتر مردم را آزار می‌دهد، با هم‌افزایی که بین پلیس‌های تخصصی ایجاد کرده‌ایم و با بهره‌گیری از توان کارآگاهان و واحد‌های تجسس به طور جد در دست مبارزه با سرقت ورود خواهیم کرد و امانی به سارقان نخواهیم داد. سردار با هشدار به سارقانی که در تهران اقدام به دزدی می‌کنند گفت آن‌ها بدانند در هر نقطه‌ای از کشور باشند ما برای شناسایی و دستگیری آن‌ها اقدام می‌کنیم. سارقان تصور نکنند که می‌توانند در تهران اقدام به سرقت کرده و سپس متواری شده و به استان‌های خودشان بازگردند. وی افزود: ما حتی در برخی از شهر‌های مرزی عملیات داشتیم و سارقان را دستگیر کرده‌ایم. ما امنیت و آرامش را از مجرمان به ویژه سارقان سلب خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار