کد خبر: 1065807
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
سرپرست معاونت‌ صنایع ‌دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی استان اردبیل:
سرپرست معاونت‌ صنایع ‌دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال برای ۲۲۰ نفر از محل صدور مجوزهای صنایع‌ دستی اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، توحید دلاورقوام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت آموزش ۲۱۵ نفر از شاغلین صنایع‌دستی مناطق روستایی و آموزش کوتاه‌ مدت شامل عمومی و تخصصی به‌ صورت مجازی و حضوری (خانه به خانه در مناطق روستایی) در مجموع برای ۲۴۱ نفر عملیاتی شد.

وی از صدور و تمدید کارت شناسایی صنایع‌دستی به تعداد ۲۴ فقره در استان در نیمه نخست امسال خبرداد و گفت: در راستای معرفی و ثبت صنایع‌ دستی بومی استان انتخاب شهر ملی جاجیم و معرفی به شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی و جهانی برای شهر خلخال انجام و پرونده آن تهیه شده است.

سرپرست معاونت‌ صنایع ‌دستی اداره‌ کل‌ میراث‌ فرهنگی استان اردبیل همچنین بازدید از بازارچه‌های صنایع‌دستی، دیدار و ملاقات با هنرمندان و صنعتگران، افتتاح و راه‌اندازی مرکز آموزش جعفر اسلامی و بازدید از مراکز آموزش صنایع‌دستی اردبیل را از دیگر برنامه‌های این روز ذکرکرد.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر