کد خبر: 1065761
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه ماهانه بیش از یک میلیارد تومان از تاسیسات این شرکت سرقت می‌شود، گفت: در سالجاری هفت میلیارد تومان از این تاسیسات به سرقت رفته است.

عادل کاظمی  در جلسه شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه این شرکت دارای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه و هفت هزار و ۵۰۰ پست توزیع دارد، افزود: این شرکت علاوه بر تبریز به شهرستان های اسکو و آذرشهر نیز خدمات ارایه می دهد.

وی اظهار کرد: در زمینه تبدیل کابل های مسی قدیمی به کابل های خودنگهدار که در زمینه دزدی از شبکه و پدافند غیرعامل تاثیرگذار بوده، اقدامات اساسی انجام‌ شده است.

کاظمی، با اشاره به انجام اقدامات اساسی در زمینه تبدیل چراغ های گازی قدیمی به ال ای دی، ادامه داد: با جذب سرمایه گذار می توان این اقدام را توسعه داد.

رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه روشنایی از مقوله های تاثیرگذار در زیست شبانه است، گفت: زیست شبانه در شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد اما در تبریز توجهی به زیست شبانه نشده است.

حجت الاسلام رسول برگی، افزود: راه دسترسی خلجان روشنایی ندارد و بارها باعث ایجاد تصادف شده در این منطقه شده و در «کلانتر کوچه» و بیشتر معابر تبریز نیز مشکل تیرهای برق در وسط کوچه وجود دارد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیا اینکه باید در تبریز به روشنایی ها توجه شود، گفت: گزارشات دستگاه های خدمات رسان در شورای شهر موجب نقش آفرینی واقعی شورا به عنوان شورای شهر می‌شود.

فریدون بابایی اقدم افزود: در ماده ۲۱۹، راهنمایی و رانندگی و شهرداری موظف شده است تا در خصوص ایمنی و تسهیل عبور و مرور با دستگاه های خدمات رسان همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه شهرهای دیگر نیز با کمبود برق مواجه هستند، اظهار داشت: تبریز با کمبود نور شهری مواجه بوده و حتی در خیابان های اصلی نیز با مشکل کمبود روشنایی روبرو است.

بابایی اقدم ادامه داد: در مناطق ولیعصر به دلیل تراکم بالا امکان اتصال ساختمان های جدید به شبکه برق وجود ندارد و می‌توان با استفاده از تجربیات سایر شهرها نسبت به راه اندازی پنل های خورشیدی اقدام کرد.

عضو دیگر شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: از مصادیق بارز مدیریت جامع شهری، برق شهری است که معابر، خطوط و پست های برق نیز در زمره این امور قرار دارد.

علیرضا نوای باغبان، افزود: قدم های خوبی در گذشته انجام شده که لازم است در این جلسه نیز انعقاد تفاهم نامه جامع با شرکت برق برای بررسی بیشتر به کمیسیون ها ارجاع شود و باید مشخص شود چند تیر برق در تبریز باید جابجا شود.

دبیر شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: افزایش کابل های خودنگهدار اگر در اولویت باشد بسیاری از مشکلات در خصوص سرقت تاسیسات برق رفع می‌شود.

احد صادقی با بیان اینکه افزایش بازوهای ۶ متری نیز باید در اولویت باشد، افزود: به سیم‌کشی های بازار تبریز نیز باید توجه اساسی شود که بارها موجب حادثه شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه زمانبندی خاموشی های برق باید زمانبندی ها با اعلام قبلی و برنامه باشد تا شهروندان شاهد رعایت عدالت در این زمینه باشند.

سخنگوی شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: در این وضعیت اقتصادی با مشقت فراوان مسیرگشایی انجام می‌شود اما بعد از گذشت چندین ماه هنوز روشنایی در آنها ایجاد نمی شود.

یاسین بجانی افزود: در پیاده روها گاهی تیرهای برق در وسط مسیر باقی مانده که باعث شده است بعضی مواقع مشکل برای نابینایان ایجاد شود.

وی یادآوری کرد: بیمه‌ای که قول داده شده بود در صورت آسیب وسیله های برقی در زمان قطعی برق از سوی اداره برق پرداخت شود همچنان بی نتیجه باقی مانده و کسی نتوانسته خسارت خود را دریافت کند.

بجانی ادامه داد: حیف است که بازار سرپوشیده تبریز با آن تاریخ گذشته خود با سیم های برق که مثل تار عنکبوت گسترش یافته بدمنظر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر