کد خبر: 1065620
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
یک کارشناس فوتبال ایران معتقد است پرسپولیس در حالی که در شرایط مسابقه نبود برابر الهلال عربستان بازی کرد و همین امر موجب شکست نماینده ایران شد.
مجید جلالی در گفتگو با ایسنا، درباره شکست پرسپولیس برابر الهلال عربستان در یک چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: ما برای به این نحو بازی کردن پرسپولیس شاید بتوانیم مسائل زیادی را عنوان کنیم. از فردا درباره این بازی صحبت‌های زیادی را مطرح می‌کنند و دلایل زیادی را ردیف می‌کنند، اما به اعتقاد من مهم‌ترین عامل این بود که پرسپولیس اصلا شرایط مسابقه نداشت. شاید اگر لیگ ما شروع شده بود و پرسپولیس پنج و شش بازی انجام می‌داد و بعد به مصاف الهلال می‌رفت، خیلی می‌توانست بهتر بازی کند. در مقابل الهلال خیلی هماهنگ‌تر بود و کاملا شرایط مسابقه داشت، اما پرسپولیس ناهماهنگ بود و حتی مشخص بود مربیان برای ترکیب تیم در برخی پست‌ها تردید‌هایی داشتند. این تردید‌ها وقتی وارد بازی شدند برای‌شان مشخص شد.

او افزود: آن چیزی که در آینده می‌تواند برای پرسپولیس خطرناک باشد، این است که تشعشعات این بازی بتواند آن‌ها را برای آینده تحت تاثیر قرار بدهد، چون بعد از باخت‌های سنگین این حالت‌ها برای تیم‌ها پیش می‌آید. من فکر می‌کنم این مهم است که باخت را به گردن یکدیگر نیندازند و خیلی به این تیم حمله نشود. فوتبال گاهی چنین شکلی را دارد و باید به پرسپولیس فرصت بدهند خودش را جمع کند. شما تشعشعات این باخت را گاهی در ارتباط بازیکنان در زمین می‌دیدید. بعد از بازی وقتی بازیکنان تحت فشار باشند می‌خواهند مسائل روحی خود را با روش‌هایی کم کنند و این می‌تواند برای پرسپولیس خطرساز شود.

این کارشناس فوتبال در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا جناح‌های پرسپولیس خوب کار نکردند؟ گفت: هم در دفاع‌های کناری و هم بازیکنان میانی تردید‌هایی برای انتخاب بازیکنان وجود داشت. در صحبت‌هایی که در حین بازی مربیان می‌کنند مشخص بود که در بازی متوجه شدند که گزینش‌ها برای برخی پست‌ها مناسب نبود، اما کار از کار گذشته بود. شاید اگر پرسپولیس پنج یا شش بازی رسمی در لیگ انجام می‌داد و بعد برای بازی با الهلال می‌رفت می‌توانست خود را ترمیم کند. مثلا رضا اسدی مگر چند بازی در این سطح و در یک تیم بزرگ مثل پرسپولیس انجام داده است؟ بازی کردن در تیم بزرگ پارامتر‌های زیادی نیاز دارد. شاید این بازیکنان در تمرین و بازی دوستانه خوب باشند، اما برای این‌که خودشان را با این فضا هماهنگ کنند، نیاز به بازی‌های رسمی داشتند. رضا اسدی بازیکن خوبی است، اما تا زمانی که در زمین بود نتوانست خودش را با بازی هماهنگ کند. به نظر من ابزاری وجود داشت که کار‌هایی انجام شود، اما این ابزار و روش بازی باید در یک جایی تست می‌شد. به خاطر همین است که می‌گویم پرسپولیس اصلا شرایط مسابقه نداشت.

وی در ادامه گفت: زوج سرلک و رضا اسدی نشان داد باید خیلی کنار هم بازی کنند که به هماهنگی برسند. در راس هافبک‌های دفاعی تیم وحید امیری بازی می‌کرد که باید مقابل این بازیکنان بازی می‌کرد. این نفرات کنار هم زیاد بازی نکرده بودند که هماهنگ باشند. من فکر می‌کنم اگر با دو بازیکن کناری و سه هافبک وسط بازی می‌کردند می‌توانست بهتر باشد. این‌ها حرف‌هایی است که بعد از بازی‌ای مطرح می‌شود که تیم موفق نبوده است. پرسپولیس سعی کرد شکل همیشگی خودش را بازی کند درحالی که اصلا شرایط مسابقه نداشت و نفراتی که برای برخی پست‌ها انتخاب شده بود باید در بازی‌های رسمی قبلی تست می‌شدند که شرایط چنین کاری نبود.

جلالی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود پرسپولیس برابر الهلال تدافعی‌تر بازی می‌کرد؟ گفت: الان که بازی تمام شده می‌توانیم بگوییم این ایده‌ها خوب بود، اما اگر این ایده را قبل از بازی طرح می‌کردند، شاید برخی می‌گفتند این چه ایده‌ای است و بگذارید پرسپولیس بازی خودش را انجام بدهد. بعد از بازی ایده‌های زیادی طرح می‌شود و این ایده‌ها در تیم زلزله ایجاد می‌کند. همین ایده‌ها بین بازیکنان، مربیان، کارشناسان و روزنامه‌نگاران مطرح می‌شود و این‌ها می‌تواند تیم را از درون تحت تاثیر قرار بدهد. گاهی یک باخت می‌تواند برای یک تیم مثل زلزله باشد. همان‌طور که گفتم باید مراقب باشیم پرسپولیس دچار این زلزله نشود.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که حضور ستاره‌های خارجی در تیم الهلال چقدر در پیروزی این تیم برابر پرسپولیس نقش داشت؟ گفت: تیم الهلال واقعا از هر نظر و پارامتری برتر بود. این بازی برای پرسپولیس باید یک بازی دوستانه باشد تا این تیم بتواند ضعف‌های خود را بشناسد یا قبل از چنین بازی‌ای پنج و یا شش بازی انجام داده باشد تا بتواند به برخی از واقعیت‌ها برسد. پرسپولیس چنین شرایطی نداشت و آمد با تیمی آماده و در تراز خوب بازی کرد. الهلال خیلی کامل بود. شاید اگر فصل گذشته لیگ خودمان را زودتر تمام می‌کردیم و فصل جدید را زودتر شروع می‌کردیم می‌توانستیم لیگ را شروع کنیم و بعد پرسپولیس این بازی‌ها را انجام بدهد. ما برای فصل بعد باید کاری کنیم لیگ ما زودتر تمام شود تا از این بابت‌ها ضرر نکنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار