کد خبر: 1065597
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

در پی تعلل رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا با فلسطینی‌ها، جنبش حماس تصاویر چهار اسیر صهیونیستی نزد مقاومت را منتشر کرد و هشدار داد که اگر اسرای فلسطینی آزاد نشوند، اسرای صهیونیستی هم رنگ آزادی را نخواهند دید.
در شرایطی که مقامات صهیونیستی پیش‌تر از شروط خود برای تبادل اسرا با فلسطینی‌ها عقب‌نشینی کرده بودند، همچنان در انجام این مسئله کارشکنی می‌کنند. در همین راستا، کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش حماس همزمان با انتشار تصاویر چهار اسیر اسرائیلی در کانال تلگرام خود برای آزادی این اسرا شرط تعیین کرد. خلیل الحیه از رهبران جنبش حماس روز شنبه تأکید کرد: «اسرای اسرائیلی هرگز روی آزادی را نخواهند دید مگر اینکه اسرای ما آزاد شوند.»
وی که رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس است در گفتگو با شبکه الاقصی درباره بد رفتار‌ی‌های رژیم اشغالگر با اسرا و اعتصا‌ب‌کنندگان غذا هشدار داد.» الحیه با اشاره به دهمین سالروز تبادل اسرای موسوم به «وفاء الاحرار» (وفاداری به آزادگان) گفت: «به اسرای خود تأکید می‌کنیم که ما با شما هستیم و هرگز شما را در مواجهه با رفتار‌های رژیم اشغالگر و تجاوزات آن علیه اسرا، تنها نخواهیم گذاشت.» طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، این رهبر حماس درباره نشست‌های قاهره نیز تصریح کرد که در این نشست‌ها موضوعات متعدد از جمله چگونگی توسعه روابط با مسئولان مصر، پرونده محاصره و بازسازی غزه، پرونده اسرا و تجاوزات رژیم صهیونیستی بررسی شد و دیدگاه ما و مسئولان مصری در این پرونده‌ها نزدیک به هم بود.
الحیه درباره آتش‌بس طولانی مدت گفت: «حق ما پایان اشغالگری است و اگر کاهشی (در محاصره) بود مقاومت آن را مدیریت کرده است، آتش‌بس ملزوماتی در مسیر مقاومت فراگیر دارد و هرگز مجانی نخواهد بود». وی تأکید کرد: «اگر رژیم اشغالگر به تعهدات خود پایبند نباشد در آن صورت هر لحظه متشنج شدن وضعیت وجود ندارد.» پس از جنگ ۱۲ روزه غزه، گروه‌های مقاومت بار‌ها از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند روند تبادل اسرا به سرانجام برساند، اما مقامات تل‌آویو تاکنون گام مؤثری برنداشته‌اند. از سوی دیگر، منابع ویژه مصری از خبری غیرمنتظره در مورد معامله تبادل اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری قاهره پرده برداشتند.
این منابع به روزنامه العربی‌الجدید گفتند، سرویس‌های مصری مطلع از پرونده اسیران، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به این امر متهم می‌کنند که او به دلیل اعتراض به وجود نام مروان البرغوثی از رهبران جنبش فتح در لیست اسامی اسیرانی که حماس قصد دارد آن‌ها را در ازای آزادی چهار اسیر اسرائیلی در نزد خود، آزاد کند، نقش خرابکارانه‌ای در انجام این معامله یا ایجاد پیشرفت در آن داشته است. این منابع گفتند: «عباس به چند طرف از جمله مصر فشار می‌آورد تا قبل از شروع هرگونه مذاکرات برای تبادل اسیرانی که البرغوثی نیز جزو آنهاست درمورد برخی ترتیبات و مناصب داخلی و مسائل مربوط به ابقای نامحدود خود در ریاست تشکیلات خودگردان توافق شود. حماس قبلاً اعلام کرده بود که لیست اسیرانی که در معامله جدید خواهان آزادی آنهاست شامل سران ملی و نیرو‌هایی از گروه‌های مختلف می‌شود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار