کد خبر: 1065575
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
بیژن یانچشمه

معضل پارکینگ و قیمت‌های دریافتی از خودرو‌ها درکنار وجود بافت‌های فرسوده شهری و خودرو‌های فرسوده و آلودگی هوا همچنان پابرجاست و بر دامنه مشکلات آن نیز هر روز افزوده می‌شود.
اگر برای درمان یا گرفتن خدمات درمانی یا استفاده از سایر خدمات به مراکز مهم شهری همچون بیمارستان‌ها و پاساژ‌ها سری بزنید، نبود جای پارک از یک سو و نابسامانی قیمت‌های پارکینگ و جای پارک حاشیه‌ای ازسوی دیگر ذهن شما را آشفته خواهد کرد.
نبود قیمت معین و بعضاً دلبخواه از سوی افراد یا مراکزی که پارکینگ را در اختیار دارند سبب شده‌است تا زمانی که مراجعه‌کننده می‌خواهد از این مراکز استفاده کند با قیمت‌های مختلف و نبود جای پارک مناسب، خرابی دستگاه‌های پوز یا ندادن رسید مشتری و برخورد نامناسب برخی افراد مسئول روبه‌رو شوید.
مراکز درمانی و خدماتی و حتی تفریحی برای جبران بخشی از هزینه‌های خود به هر شکل ممکن مبلغ دلبخواهی را از مشتریان دریافت می‌کنند. مسیر‌های عبوری اطراف بیمارستان میلاد وبرج میلاد با نصب حصار و نرده به جای پارک و پارکینگ تبدیل شده‌است. اخیراً مسیر اورژانس این بیمارستان هم با گذاشتن کیوسک اقدام به گرفتن حق پارک از خودرو‌های دارای بیمار اورژانسی می‌کند. البته ساماندهی خودرو‌های مراجعه کننده به این بخش‌ها اقدام پسندیده‌ای است، اما گرفتن پول پارک به هر بهانه‌ای و مبالغ دلبخواه در قبال خدمات ناچیز، مراجعان را که با هزاران مشکل خود را به این مراکز درمانی رسانده‌اند، مواجه می‌کند.
به عنوان نمونه، برای ورود به محوطه جلوی در بیمارستان میلاد و سوار و پیاده کردن بیمار یا مسافر پولی دریافت نمی‌شود، اما برای محل پارک روبه‌رو در اصلی بیمارستان میلاد هزینه ۳ هزار تومانی دریافت می‌شود و برای توقف ساعات اضافی نیز بعضاً مبالغ مختلفی از مشتری بدون دادن رسید دریافت می‌شود. گویا پیمانکاران این بخش به هر شکل ممکن موظف به درآمد‌زایی هستند! در واقع این پیمانکاران خیابان اطراف محوطه بیمارستان را به تصرف خود درآورده‌اند و بدون دادن خدمات مناسب هزینه‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند. بعضاً مشاهده می‌شود که بیمارانی از شهرستان به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند و چند روز برای درمان ساکن خودرو‌های خود هستند که این افراد با معضلات و مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوند.
پارکینگ یا به اصطلاح جای پارک خودرو هم که در ضلع جنوبی بیمارستان میلاد جنب بزرگراه شرق به غرب حکیم قرار دارد، نه‌تن‌ها از دادن رسید طفره می‌رود، بلکه برای روز‌های پنج‌شنبه و تعطیل قیمت را دو برابر کرده و برای یک ساعت توقف حدود ۸ تا ۱۰ هزار تومان می‌گیرد. وقتی هم به افزایش قیمت اعتراض می‌کنید هم می‌گویند به ما گفته‌اند این قیمت را بگیرید! لازم به ذکر است حتی تابلوی راهنمای مراجعان هم بدون برچسب قیمت یا مخدوش شده‌است.
به هر رو پارکینگ و جای پارک در کلانشهر تهران به معضل لاینحل تبدیل شده و به رغم رصد مشکلات و ارائه طرح‌ها و مصوبات مختلف از سوی شورای شهر هم چنان سبب ناراحتی شهروندان را فراهم کرده‌است. این انتظار می‌رود مدیریت جدید شهری و پلیس راهنمایی رانندگی و سایر متولیان به این موضوع ورود کرده و به شکل مناسب اقدام به ساماندهی پارکینگ و جای پارک خودرو کنند تا شهروندان بیش از این سرگردان نشوند.‌ای کاش اعضای شورای شهر، شهرداری و متولیان این حوزه به صورت نامحسوس سری به این مراکز بزنند تا از نزدیک با معضلات این مکان‌ها آشنا شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار