کد خبر: 1065482
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و پرسپولیس ایران به مصاف هم می‌روند.
وحید صابری
 تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و پرسپولیس ایران در حالی امشب در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف هم می‌روند که این دیدار به عنوان فینال زودهنگام غرب آسیا نام می‌برند؛ جایی که دو مدعی اصلی این دوره در مرحله‌ای زودتر از فینال به مصاف هم خواهند رفت.
پرسپولیسی‌ها صبح روز چهارشنبه راهی فرودگاه مهرآباد شدند؛ اما به خاطر ناهماهنگی‌های پیش آمده مجبور شدند به خانه بازگردند. تیم فوتبال پرسپولیس به واسطه مشکلات پیش آمده یک روز دیرتر عازم عربستان شد. این موضوع می‌تواند روی کیفیت بازی و هماهنگی با آب و هوای عربستان تاثیرگذار باشد. با این حساب سرخ‌پوشان تنها یک جلسه تمرینی را برگزار خواهند کرد.

*از فروش سریع بلیت بازی تا حضور ۱۰۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه

روزنامه الریاضیة عربستان اعلام کرد که انتظار می‌رود که هواداران مجاز به حضور ۱۰۰ درصدی در دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی میان الهلال و پرسپولیس و همچنین النصر و الوحده امارات باشند. شاگردان گل‌محمدی مقابل قهرمان عربستان، در استادیوم قدیمی و ۵۰ ساله امیر فیصل بن فهد یا الملز و در حضور ۲۲ هزار و ۵۰۰ تماشاگر برگزار می‌شود. وزارت ورزش عربستان با صدور اطلاعیه‌ای، خبر حضور ۱۰۰ درصدی تماشاگران در استادیوم‌ها برای دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تأیید کرد. شروط لازم برای حضور هواداران نیز داشتن سن بالای ۱۲ سال و تزریق دو دوز واکنس کرونا اعلام شده است. تمامی بلیط‌های مسابقه الهلال و پرسپولیس، در کمتر از ۳۰ دقیقه به فروش رفت.
کنفدراسیون فوتبال آسیا ریوجی ساتو داور ژاپنی را برای قضاوت بازی پرسپولیس با الهلال انتخاب کرد. این داور ۴۴ ساله دیدار‌های زیادی را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران سوت زده است. او در سال ۲۰۱۲ دیدار سپاهان و لخویا را که با برتری دو بر یک اصفهانی‌ها به پایان رسید و در سال ۲۰۱۳ دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان میان استقلال و بوریرام که با برتری ۲ بر یک آبی‌ها همراه بود را سوت زد
تیم فوتبال پرسپولیس برای رسیدن به این مرحله، ابتدا در گروه E با برتری برابر گوای هند، الوحده امارات و الریان قطر با صدرنشینی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و در ادامه در یک بازی نفس‌گیر توانست با گل دقایق پایانی مهدی ترابی میزبانش، استقلال تاجیکستان را شکست دهد و به یک چهارم‌نهایی صعود کند.
در مقابل، الهلال عربستان که در گروه A قرار داشت، پایین‌تر از استقلال تاجیکستان با ۱۰ امتیاز در رده دوم گروه قرار گرفت و در ادامه به مصاف استقلال ایران رفت و توانست ۲ بر صفر این تیم را شکست دهد و حریف پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی شود.
تیم عربستانی در حالی برابر پرسپولیس ایران قرار می‌گیرد که از ستاره‌هایی، چون متئوس پریرا، بافتیمبی گومیس و موسی مارگا بهره می‌برد و توانسته در لیگ عربستان با ۱۲ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار بگیرد. نکته جالب درباره الهلال این است که این تیم در پنج دیدار آخر خود در لیگ عربستان، فقط در دو بازی پیروز شده و سه دیدار را با تساوی به پایان برده است.
پرسپولیس، اما در شرایطی به مصاف الهلال می‌رود که به خاطر شروع نشدن لیگ ایران، بدون انجام بازی رسمی خود را برای این بازی حساس آماده کرده است. البته با خواست کادر فنی پرسپولیس، این تیم سه دیدار تدارکاتی انجام داد. شاگردان گل‌محمدی ابتدا برابر پیکان به تساوی یک بر یک رسیدند و درادامه ۳ بر صفر شهرداری آستارا را شکست دادند و در آخرین بازی تدارکاتی خود سپاهان را ۳ بر یک مغلوب کردند.
تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار برابر الهلال، رضا دهقانی و مهدی مهدی‌خانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

اعتراض پرسپولیس به "اختصاص تمام سکو‌های ورزشگاه به هواداران الهلال"
باشگاه پرسپولیس نسبت به اختصاص ١٠٠درصدی سکو‌های ورزشگاه فیصل بن فهد به هواداران الهلال اعتراض کرد. باشگاه پرسپولیس معتقد است زمانی که عربستان به عنوان میزبان این مرحله انتخاب شد، صعود هیچ تیمی به این مرحله قطعی نشده بود و بنابراین ریاض به عنوان میزبان در بازی‌های متمرکز معرفی شده است. پس هر دو تیم باید به اندازه برابر از سکو‌ها سهم می‌بردند و حال که پرسپولیس به هر دلیلی نتوانسته به عربستان تماشاگر ببرد، نماینده عربستان نمی‌توانسته تمام ظرفیت ورزشگاه را برای خود کند. در همین زمینه باشگاه پرسپولیس با ارسال یک نامه رسمی به AFC، اعتراض خود را نسبت به اتفاقات رخ داده اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار