کد خبر: 1065446
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
فرمانده انتظامي استان خبرداد
فرمانده انتظامي استان از بازگرداندن13ميليارد ريال به‌ حساب شاكيان پرونده‌های سايبري در تحقيقات تخصصي كارشناسان پليس فتا در نيم سال نخست سال جاري در استان خبر داد.
 
 
فرمانده انتظامي استان از بازگرداندن13ميليارد ريال به‌ حساب شاكيان پرونده‌های سايبري در تحقيقات تخصصي كارشناسان پليس فتا در نيم سال نخست سال جاري در استان خبر داد.
سردار "حسن مفخمي شهرستاني" با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری های اینترنتی می کنند، بیان داشت: در تحلیل‌های انجام‌شده، حدود 48 درصد از کل جرائم استان در 6 ماهه نخست امسال مربوط به کلاهبرداری اینترنتی، 24 درصد جرائم هتک حیثیت و نشر اکاذیب و 13 درصد مربوط به برداشت غیرمجاز و 15 درصد مربوط به سایر جرائمي چون دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی و... است.

وی افزود: در شش‌ماه ابتدای سال جاری، آمار وقوع جرائم سایبری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود 15درصد افزایش داشته و از سويي با اقدامات جهادي كارشناسان پليس فتا در اين بازه زمانی، کشفیات جرائم سایبری در حدود 13 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامي استان مركزي اضافه كرد: مهم‌ترین آسیب فضای مجازی در شش ماهه نخست برای کاربران در سطح استان، اعتماد بی‌جای کاربران به افراد درج کننده آگهي در سایت‌های واسطه و واريز پول به‌عنوان بيعانه قبل از رؤیت کالاي خریداری‌شده و واریز وجه به حساب افراد در پی هک شبکه های اجتماعی و درخواست وجه کلاهبرداران می باشد که اقدامات رسانه‌ای و پیشگیرانه در جهت آموزش‌های همگانی به‌صورت مستمر از رسانه ملی و شبکه‌های استانی و... در دست اقدام و جزء برنامه‌های پلیس است.

وی با اشاره به بازگرداندن مبلغ 13 میلیارد ریال به حساب شکات در شش‌ماهه نخست سال جاری در پی اقدامات فوری و تخصصی کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم و کارشناسان مرکز فوریت های سایبری پليس فتا استان مرکزی گفت: افسران فضای مجازی به صورت 24 ساعته به دنبال پیشگیری از وقوع جرائم رایانه ای هستند و با تمام توان آمادگی ارائه خدمات به هم‌ استانی های عزیز را دارند.

سردار مفخمي شهرستاني در خصوص راهکارهایی برای پیشگیری از جرائم روزافزون سایبری افزود: کاربران فضای مجازی باید به فروشگاه‌های معتبر و داراي نماد اعتماد الکترونيک برای خريد کالا و بهره‌مندی از خدمات مراجعه کنند و از واریز بیعانه در خریدهای اینترنتی خودداری کنند.

اين مقام ارشد انتظامي در توصيه به شهروندان در خصوص واریز وجه به حساب افراد در پی هک شبکه های اجتماعی نیز افزود: در برخی پرونده‌های جرائم رایانه‌ای کلاهبرداران پس از دسترسی به حساب کاربری شبکه های اجتماعی افراد به بهانه های واهی از دوستان و اطرافیان شخص درخواست وجه می کنند و اقدام مجرمانه ی خود را صورت می دهند که با برقراری یک تماس تلفنی با شخص در خواست دهنده می توان صحت و سقم موضوع را بررسی کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر