کد خبر: 1065429
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه افزایش مهارت‌های زندگی منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد، از سازش ۸۱‌درصدی در پرونده‌هایی که به دوایر اجتماعی ارجاع شده‌اند خبر داد.
سرهنگ مراد مرادی در همایش تجلیل از مشاوران و مددکاران اجتماعی گفت: با توجه به اینکه راهبرد اصلی نیروی انتظامی جامعه‌محوری و مردم‌مداری است، پیشگیری اجتماعی بر اقدامات انتظامی و سخت‌افزاری مقدم است که در این زمینه مراکز مشاوره و مددکاری از جایگاه خاصی برخوردار هستند.
وی با اشاره به یکی از بیانات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند «مردم باید هنگامی که به نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند، احساس کنند گوش شنوا و زبان پاسخگو و دلی مهربان در انتظار آنهاست»، عنوان داشت: در سال ۷۸ در یک اقدام هوشمندانه معاونت اجتماعی که در حقیقت یکی از استراتژیک‌ترین معاونت‌های ناجاست، تأسیس شد که این معاونت در واقع پل ارتباطی مردم با پلیس است.
معاون اجتماعی فاتب با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ مرکز مشاوره و ۸۵ دایره اجتماعی در کلانتری‌ها در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ فعال است، تأکید کرد که این مراکز نقش مهمی در پیشگیری از مسائل اجتماعی و ارائه خدمات به شهروندان و آموزش‌های اجتماعی دارند. وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۶۹ هزار و ۲۹۵ پرونده درکلانتری‌ها تشکیل و ۵۶ هزار و ۸۲۲ پرونده به دوایر اجتماعی‌ها ارجاع شده است، افزود: در واقع ۸۲ درصد پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌ها به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع شده است که تلاش داریم این آمار را به ۹۰ درصد برسانیم.
سرهنگ مرادی بیان داشت: ۸۱ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به دوایر اجتماعی به صلح و سازش رسیده است که در واقع نشان از تلاش و زحمات و دقت نظر همکاران این حوزه دارد. معاون اجتماعی پلیس تهران با اشاره به اینکه بین کلانتری‌ها و سیستم قضایی تعامل بسیار خوبی ایجاد شده است، گفت: پرونده قبل از اینکه به حوزه قضایی برود، تلاش می‌شود در مراکز مشاوره به سازش منجر شود. وی افزود: افزایش ارتقای مهارت‌های زندگی بین خانواده به ویژه در محله‌های حاشیه‌نشین نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار