کد خبر: 1065425
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

طبق تحلیل نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، به‌رغم افزایش ۴۱ دلاری هر اونس جهانی طلا که آن را به بالاترین قیمت خود طی یک ماه گذشته رساند، قیمت‌ها (سکه و طلا) در بازار داخلی به سبب سیر نزولی نرخ ارز در داخل، روند کاهشی داشته، به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام ۳۲۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته ریزش قیمت داشته است.
محمد کشتی‌آرای در گفتگو با ایسنا، در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در پایان هفته و تغییرات آن نسبت به روز‌های ابتدایی هفته گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود ۳۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ۱۱ میلیون و ۵۷۰هزار تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در آخرین معاملات روز گذشته رسیده است. در پایان هفته هر قطعه نیم سکه و ربع سکه هر یک با ریزش ۹۰ هزار تومانی به ترتیب ۶ میلیون تومان و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز در این هفته ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر شده و در پایان هفته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت داشت.
این عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: البته قیمت انواع سکه در آخرین معاملات به نسبت روز چهارشنبه با افزایش همراه بود، اما به نسبت روز شنبه همانطور که اشاره شد تمام قطعات سکه با کاهش قیمت مواجه شده‌اند.
کشتی‌آرای افزود: هر مثقال طلای ۱۷ عیار با کاهش به طور متوسط ۴۵ هزار تومانی در این هفته به ۴ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با افت ۹ هزار تومانی نسبت به آغاز هفته به یک میلیون و ۱۴۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ازای هر گرم در آخرین معاملات روز گذشته با قیمت یک میلیون و ۵۲۴ هزار تومان دادوستد شده‌اند.
همانطور که ذکر شد در حال حاضر هر اونس جهانی طلا نیز هزار و۸۰۰ دلار ثبت شده است که افزایش ۴۱ دلاری را نسبت به ابتدای هفته نشان می‌دهد.
نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: با توجه به کاهش سطح دادوستد‌ها و همچنین ادامه رکود در بازار به سبب کاهش قیمت‌ها، انگیزه و جاذبه خرید و سرمایه‌گذاری روی طلا، به شدت کاهش یافته است. بنابراین حباب سکه نیز در این هفته با کاهش مواجه شد.
بر این اساس حباب سکه با ۸۰ هزار تومان کاهش طی این هفته در آخرین معاملات به ۳۴۰ هزار تومان رسید. به نوعی هر زمان که قیمت‌ها رو به کاهش هستند، رکود در بازار سکه و طلا ایجاد می‌شود و هر زمان که قیمت‌ها سیر صعودی دارند، نوعی هیجان کاذب و انگیزه سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد که حباب را بزرگ‌تر می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار