کد خبر: 1065405
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
سرلشکر صفوی:

اولین نشست شورای راهبردی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه نیرو‌های مسلح در دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) برگزار شد.
به گزارش سپاه نیوز، در این نشست ضمن تشریح اهمیت و چرایی شورای راهبردی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی، ایجاد زمینه لازم برای استفاده از توانمندی‌ها و تجارب فرماندهان، مدیران و پیشکسوتان حوزه دفاعی و امنیتی، توانمندسازی علمی و تخصصی پژوهشگاه در حوزه‌های مأموریتی و موضوعات علمی و پژوهشی، شناساندن توانایی‌های بالقوه و بالفعل پژوهشگاه به مراکز علمی پژوهشی اجرایی و تصمیم‌سازی و بالعکس و ایجاد زمینه لازم برای ایجاد تعامل مستمر با کاربران اصلی پژوهش‌های راهبردی به منظور بهینه‌سازی اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی، به عنوان مهم‌ترین اهداف شورا مورد تأکید قرار گرفت. تبیین، هم‌اندیشی و مشاوره راهبردی در خصوص سیاستگذاری و تصمیم‌سازی و هدایت فرآیند‌ها و فعالیت‌های پژوهشگاه و حوزه‌های مأموریتی آن هم در زمره وظایف این شورا برشمرده شد.
سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حاشیه برگزاری اولین نشست شورای راهبردی این پژوهشگاه، اظهار داشت: شورای راهبری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پس از هیئت امنای پژوهشگاه بالاترین سطحی است که فرماندهان، مدیران و مسئولان نیرو‌های مسلح، مراکز پژوهشی کشوری و سازمان‌هایی که در رابطه با علوم و معارف دفاع مقدس در امر پژوهش فعال هستند، تشکیل شده است. وی ادامه داد: در این نشست، انتظارات پژوهشگاه در حوزه تعامل و همفکری در پروژه‌های راهبردی جبهه مقاومت، امنیت داخلی، مرکز دایره‌المعارف امنیتی و انقلاب اسلامی و نیز حوزه مربوط به جنگ‌های نامنظم مطرح و اعضای شورا پیرامون آن تبادل نظر پرداختند. سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: در این نشست از حاضران خواسته شد برای مشارکت علمی در اولین جلد دایره‌المعارف دفاعی- امنیتی که مرکب از ۶۰۰ مدخل است، شرکت کنند، این دایره‌المعارف تاکنون پیشرفت ۶۰درصدی داشته است و تا پایان سال جاری، اولین دایره‌المعارف دفاعی- امنیتی با همکاری سایر مراکز که دانشنامه‌نویسی می‌کنند، رونمایی می‌شود.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: دایره‌المعارف دفاعی- امنیتی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی ترجمه می‌شود و جلد‌های بعدی این دایره‌المعارف در آینده آماده و چاپ خواهد شد. وی افزود: همچنین در این نشست، اعضا پیشنهاد دادند بانک اطلاعاتی جامعی از تمامی رساله‌ها، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های حوزه دفاعی- امنیتی و جبهه مقاومت تشکیل شود تا از موازی‌کاری در این حوزه جلوگیری به عمل آید. سرلشکر صفوی در پایان ابراز امیدواری کرد این شورا بتواند پشتوانه‌ای برای نظریه‌پردازی در حوزه‌های راهبردی دفاع، امنیت و جبهه مقاومت برای این پژوهشگاه باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار