کد خبر: 1065392
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به تصویب طرح تسهیل مجوز کسب‌وکار‌ها در مجلس شورای اسلامی
تصویب طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار در مجلس شورای اسلامی و رفع انحصار از کسب‌وکار‌های حقوقی با خوش‌آمد کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

سرویس جوان آنلاین: تصویب طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار در مجلس شورای اسلامی و رفع انحصار از کسب‌وکار‌های حقوقی با خوش‌آمد کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد. کاربران تصویب این طرح را آن هم با وجود لابی‌گری‌های بی‌اندازه برخی از وکلای حامی انحصار، گامی مهم در راستای برقراری عدالت در جامعه و افزایش شاغلین کسب‌وکار‌های حقوقی دانستند. آن‌ها با استناد به دانشجویانی که به‌رغم سال‌ها زحمت نتوانسته‌اند از سد انحصار وکالت بگذرند این طرح را موجب رفع تبعیض تعبیر کردند. رئیس مجلس در خصوص تصویب این طرح توئیت کرد: «این انحصارشکنی، یادگاری است از مجلس یازدهم برای تمام کسب‌وکار‌هایی که در آینده به اقتصاد ایران رونق خواهند داد.» در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران و همچنین توضیح توئیتری برخی نمایندگان و مسئولان پیرامون این طرح را می‌خوانید.

مالک شریعتی، نماینده تهران:
‏ مهم‌ترین آسیب مذکور در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، عقب‌ماندگی در شاخص عدالت بود. مجلس امروز گام مهمی در ارتقای عدالت برداشت و ضمن تصویب «طرح تسهیل مجوز‌های کسب‌وکار»، رانت سابقه نمایندگی و قضاوت را در وکیل شدن حذف کرد. همه باید در آزمون وکالت، سردفتری و... با نمره تراز رقابت کنند.
سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر اقتصاد:
‏تصویب طرح تسهیل برای انحصارشکنی، ثمره همکاری مثال‌زدنی مجلس محترم و دولت بود. همکاری دو قوه برای اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام بانکی و حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی، در راستای حمایت از تولید و معیشت خانوار و کنترل پایدار تورم نیز نویدبخش چشم‌انداز روشنی برای اقتصاد ایران خواهد بود.
امیرحسین یزدان‌پناه:
مجلس انقلابی در یک اقدام مهم که نقطه عطفی در قانونگذاری ایران است رانتی را که در گذشته برای نمایندگان ایجاد شده بود حذف کرد. از این پس نمایندگان و قضات اگر می‌خواهند وکیل شوند باید در آزمون شرکت کنند و دیگر سابقه نمایندگی و قضاوت جایگزین آزمون وکالت نیست.
عباس تقدسی‌نژاد:
اگر مجلس انقلابی هیچ کاری در چهار سال نکند، همین یک «طرح تسهیل مجوز‌های کسب‌وکار» برای افزایش تولید داخل، کاهش فساد اداری و رانت و از بین بردن امضا‌های طلایی جهت صدور مجوز، اقدام بزرگ و در خور تقدیری است.
محمدعلی فراهانی:
حذف رانت پروانه وکالت بدون آزمون برای قضات و نمایندگان مجلس جزو اقدامات قابل تحسین مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم ثبت شد. به امید حذف همه ساختار‌های رانتی و غیرعادلانه... #طرح_تسهیل #مجلس_انقلابی
هادی همتیان:
تصویب طرح تسهیل برای انحصارشکنی، ثمره همکاری مثال زدنی مجلس محترم و دولت بود. همکاری دو قوه برای اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح نظام بانکی و حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی، در راستای حمایت از تولید و معیشت خانوار و کنترل پایدار تورم نیز نویدبخش چشم‌انداز روشنی برای اقتصاد ایران خواهد بود.
سیدامیر سیاح:
حذف انحصار وکالت بزرگ‌ترین پیروزی در جبهه شفافیت و رقابت از سال۹۳ بود. هدف بعدی: حذف انحصار‌های درمان و دارو! باید مجازات انحصار را هم تشدید کنیم. جامعه باید به انحصارگر به چشم جنایتکار نگاه کند و دادستان‌ها، انحصار‌های فراگیر را اخلال در نظام اقتصادی تلقی و علیه سران‌شان اعلام جرم کنند.
علی رجبی:
حذف یک رانت بزرگ به دست مجلس یازدهم. آیا می‌دانستید نمایندگان مجلس و قضات بعد از پایان دوره خدمت می‌توانستند بدون آزمون پرونده وکالت بگیرند! مجلس امروز درگیر تضاد منافع نشد و با رأی بالا این رانت را که سال‌ها وجود داشت به نفع بازار کار وکالت حذف کرد. # نه_به_انحصار

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار