کد خبر: 1065329
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴
ارتش روسیه اعلام کرده حمله چهارشنبه شب رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای در سوریه تحت پوشش هواپیماهای غیرنظامی انجام شد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه تأیید کرد که حمله هوایی روز چهارشنبه در نزدیکی شهر «تدمر» توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی انجام شده است.

«وادیم کولیت»، معاون مرکز آشتی روسیه در نشست خبری روز پنجشنبه گفت که حملات هوایی که چهارشنبه شب از نزدیکی منطقه التنف در منطقه مرزی اردن و عراق آغاز شد توسط چهار جنگنده اف-‌۱۶ رژیم صهیونیستی انجام شد.

موشک‌های دوربرد رژیم صهیونیستی یک برج ارتباطی و مناطق نزدیک آن را در نزدیکی شهر تدمر در شرق استان حمص هدف قرار داد. این حمله به شهادت یک سرباز ارتش سوریه و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد.

گروه‌های مختلف فلسطینی حمله بامداد پنجشنبه رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و اعلام کردند، این رژیم مانند اوباش در منطقه رفتار می‌کند و مقابله با آن، وحدت مقاومت در تمامی جبهه‌ها را می‌طلبد.

شب گذشته گزارش شده بود که پدافند هوایی سوریه برای مقابله با موشک‌های شلیک‌شده از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی فعال شده بودند. با وجود این، کولیت گفت: «ارتش سوریه تصمیم گرفتند از پدافندها استفاده نکنند زیرا در زمان حمله هوایی اسرائیل، دو هواپیمای مسافربری در نزدیکی آن منطقه بودند.»

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داده رژیم اسرائیل برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه از این تاکتیک جدید برای حمله در سوریه استفاده می‌کنند.

در ماه فوریه، یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ با ۱۷۴ مسافر به دلیل حمله هوایی رژیم صهیونیستی مجبور به تغییر مسیر شد و اجباراً در پایگاه هوایی حمیمیم فرود اضطراری انجام داد.

در سال ۲۰۱۸، رژیم صهیونیستی از یک هواپیمای شناسایی روسیه به عنوان پوشش استفاده کرده و موجب شد پدافند سوریه این هواپیما را هدف قرار دهد. تل‌آویو چند هفته بعد بابت این اقدام مجبور به عذرخواهی از روسیه شد.

آن حمله به کشته شدن ۱۵ نظامی روسیه و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر منجر شده بود. وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی تنها ۶ ثانیه بعد از برخاستن جنگنده‌های اسرائیلی روسیه را در جریان قرار داده بود.

رسانه‌های سوری بامداد پنجشنبه از احتمال وقوع حمله هوایی به استان «حمص» خبر دادند. شبکه «الجزیره» به نقل از منابع سوری نوشت که حمله هوایی به جنوب تدمر، از منطقه «التنف» واقع در نزدیکی مرز سوریه-عراق سرچشمه گرفته است.

منابع خبری عربی در ادامه به نقل از رسانه‌های سوری نوشتند که جنوب تدمر هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی معمولا با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند.

دمشق اعلام کرده که این حملات، در راستای سیاست هدفمند و مبتنی بر اعمال تروریسم دولتی مقامات رژیم اسرائیل، حمایت مداوم از گروههای تروریستی و نقض عمدی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم است.

دولت سوریه همچنین تصریح کرده که این حمایتها، نقض فاحش منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

ارتش سوریه همچنین تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار