کد خبر: 1065051
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
نماینده تبریز:

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه مرز‌های حوزه قفقاز مرز‌های صلح و دوستی است، گفت: ایران به خاطر مردم مسلمان آذربایجان با اغماض رفتار کرده است و بیش از این اجازه ماجراجویی صهیونیست‌ها در مرز‌های خود را تحمل نمی‌کند.
به گزارش ایرنا، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با توجه به تحولات شمال غرب کشور گفت: مرز‌های حوزه قفقاز را مرز‌های صلح و دوستی بین مردمان قفقاز و ملت بزرگ ایران می‌دانیم، مرز‌های ایران اسلامی و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور مسلمان و شیعه مرز‌های برادری است و همه باید مراقب سیاست‌های مخرب دشمنان اسلام در این مرز‌ها باشیم. صهیونیست‌ها سال‌ها است که با نفوذ در جمهوری آذربایجان علیه ایران توطئه می‌کنند و ایران اسلامی تاکنون به خاطر مردم مسلمان آذربایجان با اغماض رفتار کرده است، اما دیگر بیش از این اجازه اقدامات ناصحیح را نخواهیم داد. صهیونیست‌ها به تخریب روابط دو همسایه ادامه می‌دهند. وی افزود: پیام مانور‌های اخیر ما هشدار به صهیونیست‌ها بود که فکر شیطنت‌ها را از سر خود بیرون کنند البته پاسخ صهیونیست‌ها را در جبهه بزرگ مقاومت می‌دهیم. امروز پهپاد‌های پیشرفته و با اقتدار ایران اسلامی در سراسر جبهه مقاومت خواب را از چشمان صهیونیست‌ها ربوده است.
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تحولات حوزه قفقاز گفت: تغییر در آرایش سیاسی مرز‌ها با دل بستن به پایگاه‌های احتمالی رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است.
حسین حاتمی افزود: تاریخ کهن و عظمت مردمان ریشه‌دار این منطقه برای زندگی مسالمت‌آمیز و عزتمندانه کفایت می‌کند، برتری‌جویی و تمامیت‌خواهی آلوده به فاشیسم که دو جنگ جهانی اول و دوم را به دنبال داشته است نباید در این گستره عظیم تمدنی اسلامی و شرقی سر برآورد، سیاستمدارانی که با اسباب‌بازی‌های رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی عکس یادگاری می‌گیرند باید بدانند که دو سوی ارس، سرزمین ارادت به خاندان اهل بیت (ع) و کانون غیرت است و نغمه‌های شوم و اراده‌های شیطانی برای بر هم زدن برادری ملت‌های منطقه به سرانجام نخواهد رسید. نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کریدور غرب به شرق در کنار رود ارس سال‌ها در کمال احترام در اختیار کشور‌های همسایه‌ها منطقه بود تا جایی که هیچ وقت مردم مسلمان نخجوان پس از جنگ اول قره باغ احساس محاصره و کمبود نکردند، اینک نیز این کریدور تاریخی با عبور از منطقه اردوباد به سیه‌رود در داخل خاک ایران اسلامی از خداآفرین به زنگلان در ضلع شمالی رود ارس به کریدور دوستی و برادری عنوان داده شود و هر کس یا مقامی غیر از این عمل کند طبیعی است باید به عنوان بدخواه ملت‌های دوست، مسلمان و برادر منطقه شناخته شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار