کد خبر: 1064948
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه تصریح کرده آمریکا دلیل ریشه‌ای تمامی تنش‌ها در شبه جزیره کره است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی بامداد سه‌شنبه آمریکا را «دلیل ریشه‌ای» مشکلات در شبه جزیره کره دانسته است.

رسانه دولتی کره شمالی گزارش داده کیم هنگام افتتاح یک نمایشگاه تسلیحاتی از رفتار کره جنوبی نیز انتقاد و سئول را به دوروئی متهم کرد. او همچنین گفته علی‌رغم درخواست‌های اخیر آمریکا برای مذاکره هنوز دلیلی وجود ندارد «که بتوان باور کرد آنها دشمن نیستند.»

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. پیونگ‌یانگ می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن در هفته‌های اخیر ضمن تأکید بر ادامه سیاست تحریم علیه کره شمالی از این کشور خواسته پای میز مذاکره بیاید.

در سال ۲۰۱۸ کیم جونگ اون به نخستین رئیس کره شمالی تبدیل شد که با یک رئیس‌جمهور مستقر آمریکا دیدار کرد. اما مذاکرات میان دو کشور از زمان دومین دیدار میان کیم با دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ متوقف ماند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار