کد خبر: 1064931
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
سردار حسین رحیمی*

از مهمترین مؤلفه‌های آسایش و رفاه عمومی در یک کشور وجود اقتصادی پویا و پایدار است. پیشرفت و حرکت رو به جلو جامعه محقق نخواهد شد مگر در سایه وجود امنیت و ثباتی پایدار در تمامی حوزه‌ها، خصوصاً در حول محور اقتصاد براین اساس پیشرفت کشور در تمامی زمینه‌ها و وجود اقتصاد مقاوم و قدرتمند به نحوی لازم و ملزوم یکدیگرند و تحقق هر یک از آن‌ها در گرو وجود دیگری است.
در رابطه با آسایش و رفاه اقتصادی کشور‌هایی که همواره مورد چشم داشت و طمع بیگانگان و دشمنان خود بوده‌اند، از جمله کشور عزیزمان، تنها گزینه مقاوم‌سازی اقتصاد و حفظ و حراست و حمایت همه جانبه از تولید داخلی بهترین و جامع‌ترین گزینه برای مقابله با هر گونه فشار اقتصادی و روانی و امتیاز خواهی بیگانگان، حاصل از مشکلات اقتصادی در جامعه است. دشمنان میهن اسلامی ما پس از امتحان گزینه‌های فراوان برای فشار به ملت شریف ایران و آسیب زدن به نظام اسلامی کشورمان و البته تقبل شکستی سنگین در تمامی نقشه‌های شوم خود، گمان برده‌اند که می‌توانند با تهدید و فشار همه جانبه اقتصادی ملت بزرگ ما را به زانو در آورده و به خواسته‌های شوم خود که همانا چیزی جز استعمار و استثمار کشور و مردم عزیزمان نیست، دست یابند. اما تا به امروز با مقاومت همه جانبه ملت ایران و دفاع سرافرازانه آنان از کشور، عقاید و باور‌های رفیعشان روبه‌رو گشته‌اند. اقدامات دشمنان برخلاف خواست شوم آنان نه تنها باعث شکاف میان مسئولان و مردم و رویارویی آنان نگشته است، بلکه حتی اتحاد و همراهی آنان در تمامی زمینه‌ها را تقویت کرده است و تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم که تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور اعم از اقتصادی، سیاسی، روابط خارجی و خصوصاً ارگان‌های نظامی کشور همگام با مردم مقاومتی شایسته و بایسته در مقابل هرگونه دست درازی و زیاده خواهی دشمنان داشته‌اند.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز بنا بر وظیفه خود پا به عرصه جنگ اقتصادی نهاده و در تمامی مصائب و سختی‌ها دوشادوش مردم شریف کشور حرکت کرده و با نهایت تلاش و کوشش، خود را سپری در مقابل آماج حملات بی‌رحمانه دشمنان و سوء‌استفاده‌گران داخلی و خارجی به مردم عزیزمان قرار داده است. واضح است که دشمن تمام توان خود را برای ضربه به اقتصاد کشور به کار گرفته‌است و بر این اساس پلیس لازم دانست تا در حوزه اقتصاد فعالیتی ویژه داشته باشد.
یکی از مهمترین فعالیت‌های نیروی انتظامی جمهوری‌اسلامی‌ایران در حوزه اقتصاد شامل شناسایی و دستگیری اخلاگران اقتصادی، خصوصاً ارزی و محتکران و قاچاقچیان کالا است، خصوصاً آنکه با شیوع ویروس منحوس کرونا، عده‌ای سوء‌استفاده گر با احتکار اقلام و کالا‌های بهداشتی سبب آن شدند که مردم عزیز و کادر درمانی پرتلاش کشور در تهیه نیاز‌های بهداشتی و پزشکی خود با مشکل مواجه شوند که به یاری پروردگار و همت پلیس همیشه در صحنه این مشکلات تا حد زیادی بر طرف گشته و زین پس نیز فعالیت پلیس در این زمینه ادامه خواهد داشت.
از دیگر سو پلیس شناسایی قاچاقچیان کالا و اقلام و کشف کالا‌های قاچاق را در دستور کار خود داشته‌است تا بتواند به سهم خود قدمی در جهت ضایع نگشتن حق و حقوق تولید کنندگان داخلی و تولیدات آنان بردارد.
همچنین در روز‌هایی که فشار اقتصادی مردم عزیزمان را با مشکلاتی در لبیک به ندای رهبر عزیزمان مواجهه ساخته‌است، پلیس خود را با مردم همراه ساخته است تا جایی که شاهد بودیم که نیرو‌ها و پرسنل خدوم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اقدام به تهیه بسته‌های بهداشتی و معیشتی و توزیع آن‌ها در میان قشر نیازمند و آسیب پذیر جامعه کرده‌اند تا مانند سایر آحاد جامعه، در کمک به این قشر عزیز نقش و سهمی هرچند کوچک داشته و شریک آمال و مشکلات آنان باشد.
‌* فرمانده انتظامی پایتخت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار